Gå til innhold

Emla krem på resept?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Herre mannen her i huset skal ha srøyte en gang i uken og vi ble annbefalt av legen å bruke Emla krem/plaster men det er jo kjempe dyrt får man det på resept?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er å få på resept, men et tips er å kjøpe tubene, ikke plastrene. Da kan du bare smøre på så mye som trengs, og de er drøye i bruk. Det følger plaster med som man kan bruke, men vi legger plastfolie over en times tid før stikk og det funker som bare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du får det ikke på resept. Men må han ha det da? Han klarer seg vel uten?

 

Et tips er å kjøpe analkrem (nei, jeg tuller ikke) Den bedøver like bra, om ikke bedre, og koster ikke noe i forhold. Ble anbefalt den på et dildoparty en gang, til slike ting. Fungerer også kjempebra på myggstikk, vepsestikk, og kløe generelt. Men ungene vet ikke at det er det jeg bruker på dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ha og må ha men nå skal det være stikk en gang i uken og for å ikke gjøre det til noe veldig negativt ble vi annbefalt det.

Men jeg er jo av den oppfattning av at dette er noe som poden må bli vant til og skal tross alt gjøres i mange mange år fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åååja, sønnen din ja :) Trodde det var mannen det var snakk om ;o)

 

Men kjøp analkrem, funker som pokker, og koster kanskje 50lappen for en diiiiger tube :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst kan du få det på blå resept, men da må det søkes særskilt fra legen, og de må begrunne at dem mener det er nødvendig. Jenta vår får emlakrem på blå resept, men hun må ta sprøyter hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille☠Kadalma

Gjør hun det Cat 68? Jenta mi skal begynne på veksthormoner ( det er det din får, ikke sant ? :)

 

Men jeg har tenkt at Emlakrem ikke er så nødvendig? Vi har øvd litt med de sprøytene og det kjennes jo knapt. Men det er jo bare med saltvann ;-)

Kan det svi med hormonene?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, beklager, men jeg trodde den voksne mannen i huset skulle bruke den.

Blir noe helt annet om det er til små barn, for å gjøre det mindre negativt enn det er. Bare han ikke er kommet i tenårene, liksom. Da blir det for mye dulling!

 

Jeg tror det er greit de første gangene, helt til han blir vant med det.

Barn blir jo vant med det meste:)

 

- 19:08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hun går nå på veksthormon og det går kjempebra. Emla kremen er nok egentlig ikke nødvendig, og hvis det går bra for dere uten så ser ejg heller ikke vitsen. Men Iselin har blitt mye stukket opp igjennom, og hun har til tider vært veldig uheldig så legen hennes mente at det var helt ok at vi brukte emlakrem så lenge vi følte det for nødvendig. Legen hennes hadde allerede søknadene på veksthormonene, sprøytespissene, sprøytepakken . og emlakremen da vi startet opp. Og resepten gjelder 1 år. Når resepten på emlakremen er slutt går vi over på å enten bruke vanlig lotion eller slutte med kremen hvis det går bra. Nei jeg trur ikke deg gjør mer vondt med selve hormonet en med saltvannet, om det svir litt har det nok heller med hvordan man treffer med nåla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Persille☠Kadalma

Så fint at det går bra!

Ah, skjønner det da..da tror jeg vi prøver først uten :) Vi får holde oss unna nerver.. Ellers så har jeg faktisk en analkrem liggende til trøtte øyne, haha!

 

Takk for svar, kanskje jeg sender deg PM etterhvert hvis det er ok? kjenner ingen andre med barn på veksthormoner :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i allefall snakke med legen hans, jeg er nok litt sånn pyse mamma men jeg fløer at all unødvendig smerte er unødvendig nå når det allerede er så mye vondt. løper foresten på apoteket i morgen og kjøper denne analkremen så kan jeg skjekke selv først.

 

Det er ikke gøy med kronisk syke barn vil liksom skåne de for mere vondt. Han har i likhet med Cat sitt barn vært stukket så mye og han blir helt fra seg bare vi nærmer oss legekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min får Emla-krem på blå resept. Han stikkes tre ganger i uken, og skal stikkes for resten av livet. Vi har imidlertid valgt å ikke bruke det. Plasteret bør sitte på i minst en time, og gjerne halvannen, for å få skikkelig virkning. Det gjør behandlingen langvarig og lite fleksibel.

 

Gutten vår er bare to år, og har blitt stukket en stund. Vi merket da vi startet ganske liten reaksjon på han i forhold til å bli stukket med og uten bedøvelse. Det var og er holdingen som er verst.

 

Men ønsker du likevel å bruke det, så ta kontakt med fastlegen din. Det må som tidligere nevnt søkes om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare send meg PM du hvis du lurer på noe. Jeg kjenner heller ingen annen som bruker det så det vil jo være fint å kunne dele erfaringer med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du trenger jo ikke å ta ut plastrene?? Når vi henter ut en pakke så er det 1 tube krem og to plaster i pakken. Vi legger bare en liten dråpe med salve på stikkstedet og lar den virke 10-15 min før vi stikker.Plastrene sparer vi og bruker da vi skal på kontroll på sykehuset og det skal taes prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...