Gå til innhold

Barn og peanøtter

Anbefalte innlegg

Hvor tidlig kan man gi nøtter? Tenker da på nøtteallergi.. Det kan jo være direkte farlig om barnet skulle være allergisk mot nøtter?Jenta min på 2 fikk smake en bixit turbar med litt nøtter i istad og kom til å tenke på dette. Vi har ikke allergi mot sånt i familien eller noe, men ser jo at det er delte meninger rundt omkring om når barn kan spise dette.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142945665-barn-og-pean%C3%B8tter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn skal ikke ha nøtter før de er over 5 år. Men nøtter i maten tror jeg ikke går under der. Men peanøtter kan være veldig farlig. Hvis barnet svelger nøtten feil, eller får litt peanøttstøv feil kan det havne i lungene. Å den oljen på nøtta kan ødelegge lungevevet.

Uff, det der hadde jeg ikke lest før nå.. Måtte gå inn å sjekke vesla nå når hun sov. Kom bare til å tenke på allergi først og fremst etter hun hadde fått en bit turbar.. Ille det der! Skal ikke gi henne noe med peanøtter mer.. HI

Annonse

A-krem inneholder peanøtt olje. Jeg ble anbefalt den, og smørte inn guttungen med det. Huden bare sprakk opp.

Jeg kuttet ut kremen etter å ha brukt den en stund, huden ble fin ganske fort. Men jeg tenkte ikke noe spesielt over det.

helt til huden i ansikte på gutten min sprakk opp igjen. Så sier en ansatt i bhg. Gutten din er sannelig glad i peanøttsmør. Da gikk det opp et lys for meg. Jeg pælma a-kremen pokker ivold og ga personalet i bhg klar beskjed om at han ikke skulle ha peanøttsmør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...