Gå til innhold

Vil en hjemme test for UVI være like sikker som den hos legen?


Kjærlighet <3

Anbefalte innlegg

En får jo kjøpt hjemmetest for urinveisinfeksjon på apoteket. Er denne like sikker som den som utføres hos legen?

 

Den gir utslag på nitritt, er det andre ting som kan forårsake uvi som da ikke hjemmetesten slår ut på?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa

Har du tatt en, som gir utslag på nitritt? Da er den nok positiv.

 

Forskjellen på den hos legen og den du tar hjemme, er at de hos legen som regel kjører den gjennom en maskin som leser av og, men nitritt ser man med en gang, den blir jo knallrosa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt, men lurer på om jeg skal på apoteket for å kjøpe i stedetfor å dra til legekontoret.får jeg utslag må jeg selvfølgelig til legen uansett da, så er kanskje like greit å gjøre det i første omgang. Er gravid og da skal en jo hvertfall ikke gå lenge med symptomer.

 

Har svie og går ofte på do :-p Men ikke feber eller vondt i mage eller rygg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Man får kjøpt ulike typer, 5 og 7 prøver og 9 (tror jeg)

 

På den 5'ern er det sukker, proteiner, blod, leukocytter og nitritt. På den med 7 er det ketose og ph i tillegg...

 

Det viktigste er jo nitritt. Men leukocytter kan også være tegn på uvi, men som regel er det bare fordi det er "møkkete", at man ikke får tatt en skikkelig vaskeprøve...

 

Kan uansett være greit å ta en hos legen, ja ;) Du er jo gravid, det er gratis :) Boksen på apoteket koster ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...