Gå til innhold

Gode tips mot sår hals?


Gjest Sekretøsa

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa

På søndag våknet jeg med vondt i halsen, og var noget crap form. På mandag var jeg dårligere i formen, typ slækk, rennende øyne, tett i hodet og nesa, osv. Igår var jeg litt bedre i formen, og idag er jeg egentlig i god form, men jeg er så sår i halsen! Tidligere hadde jeg myyye slim i halsen, men det er nå erstattet med tørke. Ren og skjær tørke!

Skal på tur i helga og vil ikke være syk da :( Nå er det sånn at når jeg trekker pusten så "svir" det i halsen, på en måte....

 

Har drukket 3 liter melk med honning, så det er liksom prøvd.... hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå må jeg bare si.. Dust :P Ikke vondt ment..

 

Men, melk øker slimproduksjon i halsen når du er syk. Også liker melk seg i bakterier.. Så melk er det dommeste du kan ha i deg når du har vondt i halsen. Bare så det er sagt :P

 

Men, drikk varm tea og ha skjerf på deg.. Spis curamed.. Det hjalp såfall her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Hehe, hvorfor dust? :P

 

Nei, jeg hadde ikke sånn slim, mer sånn type slim som jeg måtte harke opp på morran. Ikke utover dagen, hehe :)

Ikke er det halsbetennelse heller, for det er vondere (på meg) enn detta...

 

Har drukket sååå mange liter te at jeg holder på å bli gal! Men curamed skal testes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd urte-te da? Jeg synes at både salvie-te og kamille-te hjelper mot sår hals. Salvie-te er ikke særlig godt, men det hjelper å tilsette honning o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man skal ikke drikke melk om man har vondt i halsen.

Var bare derfor.. Ikke vondt ment :P Hihi :o)

 

Ellers, neste gang du begynner å kjenne du er forkjølet. Så ta 1 ss med ren aloe vera og svelg. Gjør dette 3 ganger om dag i et par dager.

Smaker HØGG. Men det hjelper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Tok det ikke personlig heller ;o)

 

Men jeg hadde lissom ikke VONDT I halsen når jeg drakk det, da var jeg bare guggen, og litt småvondt når jeg våkna. Nå har jeg VONDT.... takk for tips til neste gang Har Aloe Vera drikke som er sånn mix, kanskje det funker? Høhø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å kjøpe en ingefærrot som jeg kutter noen biter av og lar trekke i oppkokt vann 10 min, søter til med en spiseskje (+/-) honning. Drikkes et par ganger daglig. Funker på min hals iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Og det får man kjøpt i butikken? Det må absolutt prøves! :) Vanlig te funker dårlig ser det ut til, så jeg er villig til å prøve det meste som ikke krever så mye energi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en cognac! (Evt whisky eller vodka e.l).

 

Sprit er bakteriedrepende, ikke sant? Også får du sove godt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Hehe, smart :) Men er nok ikke bakterier detta, regner med jeg har en crp på 30tallet et sted. Får sjekke på fredag, og evnt be på mine knær om en resept på antibiotika om det ikke har gått over :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...