L&L Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 20 jan fikk jeg satt inn 2 embro på mitt 1 fryseforsøk og gleden var stor når jeg testet positivt 1 feb.Helt til jeg våknet forrige onsdag å fossblødde,ringte sykehuset og dro for å ta blodprøve og UL. heldigvis stoppet blødningen opp og på UL kunne de se en plommesekk og et bittelite foster uten hjertelyd, fikk ny time på sykhuset på fredag, så jeg dro hjem med et lite håp om at ting skulle gå bra,torsdag kveld og natt begynte jeg å blø igjen,så mye at jeg holdt meg på do i flere timer i strekk. etter en helvetes natt til fredag tok jeg nye blodprøver på sykhuset å så måtte vi vente i 2 timer før ny UL å den triste beskjeden om at dette ikke var gått bra( det hadde vi jo allerede forstått) legen som unersøkte meg sa at det var en del igjen så jeg fikk valget mellom utskraping på lørdag eller piller så jeg kunne blø ut hjemme i løpet av helgen. Så jeg dro hjem satte inn 4 piller å ventet på den store blødningen som jeg regnet med skulle komme,kom bare en vanlig mensblødning og gikk meg smårier og var ustabil i humøret helt til mandag, da hadde jeg kontrolltime på sykehuset og legen var forsatt ikke fornøyd så jeg fikk valget mellom å reise hjem med dobbel pilledose å prøve igjen eller å foreta en utskraping dagen etter. Jeg sa at å vente ennå en dag hadde jeg lite lyst til siden dette hadde vart i 6 dager allerede så etter mye frem og tilbake ble en ledig opperasjonsstue funnet og legen som jeg var hos kunne utføre inngrepet :-) så tre timer etter jeg kom på sykhuset hadde jeg en utskraping og det hele var over på 15 min. Formen etterpå var bedre enn forventet og jeg kunne dra hjem etter et par timer.Jeg har tatt det med ro i dagene etterpå og kjenner at kroppen forsatt er sliten etter det den har vært igjennom.Heldigvis har jeg en fantastisk kjæreste som har holdt meg i hånden å vært en ennorm støtte hele veien. Det er sikkert veldig forskjell fra person til person men jeg ble helt sjokka over hvor mye greier det var å ha en spontan abort. Heldigvis vet vi at vi kan bli gravide igjen med litt hjelp (ICSI) og heldigvis har man hverandre etter en så trist opplevelse. Så nå har jeg bestillt sydentur til meg å kjæresten i slutten av mars sånn at vi kan kose oss før vi begynner et nytt forsøk i slutten av april-beg av mai. Så jeg ser fremover og gleder meg til uker med nesespray og sprøytestikk og muligheten til å bli gravid på nytt :-)
shalin Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 Så utrolig trist:-( Jeg har selv hatt spontan abort for endel år siden,og det var helt grusomt!! masse smerter og mye blod,men jeg fikk utskrapning dag nr.2,og da avtok det endel,men litt smerter og blødning ble det. Urettferdig at dette skulle skje når spiren(e) endelig hadde festet seg,men dessverre rår vi ikke over kroppen bestandig. Sydentur passer jo veldig bra nå da,sånn at du er "fit for fight" neste forsøk:-) Godt at kjæresten din støtter og tar vare på deg,godt å ha noen i stunder som dette,og å kunne snakke med noen som vet hva dette dreier seg om.(sidene her er kjempestøtte for meg,her kan man si og spørre om alt,det er alltid noen som har svar,og det føles godt) Masse lykke til neste gang:-)
kosejent1 Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 Stakkar deg! Vet hvordan du har det og det er ikke noe gøy. Jeg hadde selv en MA i uke 8 i begynnelsen av januar. Det endte også i utskrapning etter 3 runder med cytotec piller. Godt at du ser fremover allerede og har kjæresten din der. En sydentur hørtes deilig og veldig lurt ut;-) masse lykke til fremover! Håper kroppen din kommer fort i rute igjen og at dere kan starte opp igjen når du er klar for det. Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå