Gå til innhold

Ang huslån og inntenkt, jeg er en alenemor

Anbefalte innlegg

og har kun stønader i inntekt. Med stipend og litt lån fra lånekassen har jeg 24000 utbetalt i mnd.

Klarer helt fint å betjenne mitt lån i banken på 450000 samt et felleslån i husbanken på rundt en million.

Betaler kun renter på lånet i handelsbankenbanken, fastrente til 4% i 10 år, og ca 4500 kr i renter og 2500 kr i avdrag til husbanken.

Har altså nesten 10000 kr i boutgifter i mnd, inkludert husleien.

I tillegg har jeg fast trekk på 1500 kr i mnd til sparing.

Til våren er jeg ferdig med bachlor og skal begynne en master uten stønander knyttet til min status som ensligmor. Jeg må ta en 50% jobb og satse på at jeg på den måten får inn minst 5000 kr. ALtså skal jeg leve for 5000 + bt 1900 +bf 1200 +bstøtte 3200 + 7000 lånekasse. 19000 kr ca (om jeg ikke regner heeelt feil)

Dette må jo ifølge dere dib damer være umulig?

Bruker vi ekstremt lite penger??

Eller er jeg en snylter siden jeg får støtte fra staten og får gratis barnehage???

Fortsetter under...

Du snylter jo ikke så lenge du mottar stønader du har krav på.

Hvorfor skriver du dette? For å få en bekreftelse på at det er greit? Merkelig hvordan så mange hele tiden må ha en slags feedback på at alt man gjør er ok for andre. For andre fremmede, faktisk!

Ja, jeg skjønner at du lurer. Men jeg forstår ikke hvorfor man hele tiden må hige etter andres meninger om alt mulig.

Og nei, du bruker ikke mye penger. Du har pr. dags dato 14.000 til overs, og du betaler ikke barnehagen engang? Da har du mer enn nok å rutte med. Dere er 2 stk

Annonse

Altså din inntekt er 18300kr utifra det du har skrevet.

Utgifter per mnd:

Lån+husleie: 10 000

Strøm: 1 000

Mat: 2 500

Kom.avg. 500

Forsikringer: 1000

Tv: 400 (med lisens)

Telefon 400

Klær, sko osv: 500

Annet: 1000

Samlet: 16800kr

Og da er ikke lege/tannlege/bil osv tatt med.

Tror det blir veldig knapt, men det klarer du om du vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...