Gå til innhold

Dere som har barn mellom 8 og 9 mnd som spiser bra! Hvor mye mm og/eller mme får de?

Anbefalte innlegg

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg må begynne å gi tillegg, da guttungen kun vil ha pupp om morgenen. Han spiser kjempebra til alle måltider, så er litt usikker. Helsesøsteren hans har ferie, så fikk kun et foreløpig svar fra en annen, men jeg ønsker å høre hva dere andre gir!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er nå 9 mnd. og har de siste 3 mnd kun tatt to flasker mme i døgnet. (Jeg har ikke ammet)

Hu vil ikke ha mme på dagtid, men tar ei flaske når jeg legger meg og ei tidlig om morgenen..

ca 230 ml pr flaske..

De siste dagene har hun ikke tatt kveldsflaska.

Har snakket med helsesøster, og hu mener det går bra så lenge hun får et måltid grøt i tillegg.. Da får hun i seg næringstoffene fra melka.

På dagtid drikker hun vann eller "drikki". Og hu drikker 1/2-1 aventkopp.

Skrevet

8 mnd, får ca 400 ml mme, i tillegg til 2 måltider grøt. Drikker i tillegg litt fruktjuice (vann og fruktmos blandet). (drakk mindre før, har blitt flinkere nå i det siste)

Skrevet

min er like gammel som din, og spiser nå godt, stort sett 4 måltid om dagen. Digger pupp i tillegg og ammer ca 6-8 ganger i døgnet, mest på kveld, natt og morgen/formiddag

Skrevet

min er like gammel som din, og spiser nå godt, stort sett 4 måltid om dagen. Digger pupp i tillegg og ammer ca 6-8 ganger i døgnet, mest på kveld, natt og morgen/formiddag

Skrevet

Oj... min lille drikker lite i forhold...

Frokost: spiser en porsjon grøt eller ei brødskive pluss 60-70 melk (mme), blander 90 men drikker aldri opp alt...

Lunsj: spiser ca en brødskive, og nesten en frukt (banan, eple, pære osv) og drikker 120 ml. melk

middag: spiser en stor porsjon middag (nesten 1.5 middagsglass vil jeg tru) og drikker litt vann.

kvelds: Spiser ca 1,5 brødskive eller en litt stor porsjon grøt, og drikker 120 ml melk.

Mengden melk gikk ganske fort ned da vi var oppe i en porsjon grøt (ca 5 mnd da). Virker ikke særlig interessert i flaska bortsett fra morgenen og kvelden- da virker hun tørst...

Skrevet

Min gutt er 8,5 mnd. Jeg har sluttet med nattamming, men ammer fortsatt ganske ofte på dagen.

Ammer litt før 07.

Ammer kanskje før morgengrøt. Spiser grøt av 1,5 dl vann.

Ammer før lunsj hvis han ikke ville ha ved forrige amming. Hvis han spiste mm før morgengrøten vil han ikke ha pupp før lunsj... Spiser mellom en halv og en skive + frukt til lunsj.

Ammer kanskje i 14-15-tiden. Hvis ikke, får han pupp før middag. Spiser ca 150 gram middag (hjemmelaget eller glass).

Ammer før kveldsgrøt. Spiser grøt av ca 1,5 dl vann.

Ammer i senga når han skal legge seg.

Dette virket veldig mye, men det blir stort sett 4-5(6) ganger om dagen. Jeg merker at interessen for puppen er mindre og må uansett trappe ned snart. Det er bare vel fem uker til jeg begynner å jobbe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...