Hegemor_78 Skrevet 23. februar 2011 #1 Del Skrevet 23. februar 2011 Det er jo en del undersøkelser og kontroller, før egguttak og egginnsett (de to dagene har man krav på sykemelding såvidt jeg vet), og det går jo noen timer når man ikke bor rett i nærheten av klinikken. Sjefen vet hva jeg skal igjennom snart, men jeg tror ikke han har peiling på hvor mange kontroller det er snakk om. Og det kan jo bli flere forsøk! Jeg gruer meg nesten litt til å vise han lista (vi er bare to stk), men da får han iallefall en oversikt. Håper han samtykker, det vil si, det MÅ han jo egentlig, jeg kan nesten ikke be om å få kontroller når det passer HAN. Noen med opplevelser rundt dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142944845-hvordan-blir-det-mottatt-p%C3%A5-jobben/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
shalin Skrevet 23. februar 2011 #2 Del Skrevet 23. februar 2011 Jeg har ikke akkurat noen opplevelser å dele,for jeg skal si det til uka,og jeg må si jeg gruer meg,men det er jo ikke noe vi kan noe for på en måte,men det blir jo endel fravær. Jeg skal igang med 4 forsøk i april,og har bestemt meg for å si det,men tror ikke det blir så godt mottatt,men sånn er det jo bare. Nei vi må jo ta de timene vi får,kan jo ikke tillpasse alt for arbeidsgiveren,men skjønner jo dem og på en måte...ikke så lett dette her,men de må jo bare akseptere dette:-) Det kommer nok til å gå bra skal du se! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142944845-hvordan-blir-det-mottatt-p%C3%A5-jobben/#findComment-142944978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvepia *happy mum* Skrevet 25. februar 2011 #3 Del Skrevet 25. februar 2011 På min jobb blir dette mottatt med glede (heldigvis). de gleder seg alle til å blir "tanter" Men om de er helt klar over hvor mange kontroller ++ det er vet jeg ikke om jeg har klart å forklare dem på ett skikkeligvis hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142944845-hvordan-blir-det-mottatt-p%C3%A5-jobben/#findComment-142954728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MK73 Skrevet 25. februar 2011 #4 Del Skrevet 25. februar 2011 Det eneste jeg kan si er: tenk dere godt om før dere deler dette med sjefen. Jeg har vært åpen med mine to forrige ledere - og har fått angre på det :-( Nå er det naturligvis fordi ingen av dem er gode personalledere, og håndterer ikke sykefravær, sykmeldinger og konfidensialitet på optimalt vis... Jeg er ganske privat som type, og det var ganske ubehagelig for meg å dele dette, men jeg gjorde det fordi jeg mente det ville være til fordel for lederen min og arbeidsgiver/jobben generelt. Jeg er også leder, og ville ha taklet dette helt annerledes hvis en av mine kom til meg med noe lignende - men ledere er også forskjellige. Så jeg sier bare - tenk dere godt om. Husk på at man ikke trenger å dele alt, all informasjon eller alle detaljer. Husk også på at en sykmelding er en sykmelding. Arbeidsgiver har IKKE krav på informasjon om bakgrunn for sykmeldinger. Fravær for kontroller kommer innunder regelen som de fleste arbeidsplasser har angående besøk hos spesialist etc - og detaljene rundt det har arbeidsgiver heller ikke noe med. Det som jeg synes er lurt, og som bare er positivt, er å varsle på forhånd når man vet at man blir sykmeldt noen dager på et eller annet tidspunkt (f.eks "om et par uker blir jeg borte tre dager ifbm et inngrep, jeg skal gi beskjed om eksakt dato så snart jeg selv vet når det blir"). Da er det lettere å planlegge rundt og håndtere for alle involverte. Så håper jeg de av dere som har gode ledere vet å sette pris på dem :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142944845-hvordan-blir-det-mottatt-p%C3%A5-jobben/#findComment-142954921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tia79 - ♥prinsesse♥ 23.07.11 Skrevet 25. februar 2011 #5 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg er tydeligvis utrolig heldig med min sjef. Jeg jobber på en ungdomsskole og hadde i utgangspunktet ikke tenkt å si noe om hverken utredning eller forsøk. Men jeg så jo med en gang at jeg kom til å måtte trenge vikar en del i forbindelse med diverse blodprøver først, og så etterhvert når vi skulle i gang med ivf. Rektoren min spurte aldri om årsak til alle mine legetimer, men jeg så han var oppriktig bekymret for meg, at jeg var alvorlig syk eller noe sånt. Jeg valgt da å fortelle hva vi var i gang med, og har ikke angret et sekund. Etter at jeg fortalte det, har jeg bare sagt at da og da trenger jeg vikar, og har aldri fått negativ respons. Nå skal d også sies at min samboer og jeg har vært veldig åpen om hele prosessen. Det jeg tror er viktig, er at en må føle på hva som er riktig for en selv å gjøre. For noen er dette en veldig privat sak som man ikke deler med noen, mens andre igjen er veldig åpne. For oss var det riktig å være åpne, men jeg har full forståelse for de som ikke velger å si noe. Uansett ser jeg at jeg ihvertfall er utrolig heldig med min sjef, som er en man faktisk kan snakke med, om som bryr seg om sine ansatte ) Tia79 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142944845-hvordan-blir-det-mottatt-p%C3%A5-jobben/#findComment-142955392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå