Gå til innhold

Andre som har måtte tatt EKG???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på svangerskaps kontroll hos fastlegen idag, uke 36+2, og det gikk jo for det meste bra da. Men..... For det første så var blodtrykket litt høyt i forhold til det har vært ved tidligere kontr. Men så var det noe ujevn puls, så måtte ta EKG.. Den var jo sånn sett stabil, men alikevel noen "stopp" og ekstra slag liksom.. Så legen måtte konferere med hjertelegen på sykehuset, som meinte at det var ok.. At det er graviditeten som gjør den litt ustabil. Ble drit redd der jeg satt helt alene. Måtte i verste fall ha blitt lagt inn til observasjon på kk. Også i tilleg til dette så var symfyse/fondus målet noe høyere enn tidligere ja. Lagt stabilt på den grønne kurven hele veien, og no plutselig var den godt over der.. Hjeeelp. Har ikke termin før 23.mars.

Er det noen andre som har vært borti desse tingene tidligere????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke det med symfysemålet nei, men hjerterytmen BLIR ustabil i graviditeten..de ville evt hatt deg til observasjon bare for å være enda mer sikker...ustabil hjerterytme,som du hadde er ikke farlig..det er pga graviditeten å hadde det vært farlig hadde de ikke latt deg dra hjem....og det med symfysemål kan bare være "mye fostervann,leie på babyen osv..det behøver ikke bety at den er diger..og kanskje er den litt større enn gjennomsnittet..men det går vel bare bra det og.

Skrevet

Jeg har en sykdom som gjør at jeg har mye hjerteflimmer, arytmi og dramatiske blodtrykksfall både under svangerskap og ellers, så i forrige svangerskap var jeg til observasjon i ett kjør. Høres veldig dramatisk ut, og dessverre er ikke helsepersonell så flinke til å informere om hva slike ting som dette egentlig er. Men som forrige kommentar sier er det mest sannsynlig ikke noe farlig i det hele tatt. Jeg lever i alle fall helt fint med all arytmien min. Det er slitsomt i perioder der jeg har det mye, og du merker kanskje at du blir litt anpusten eller trang i brystet, men det er ikke farlig. Og for babyen går det veldig fint:-)

Symfysemålet vet jeg ingenting om, men det kan jo også skyldes alt mulig. Ikke stress deg selv opp på grunn av dette. Jeg har gått igjennom to svangerskap med dette, ett uten å vite om det en gang, og født normalt og uten smertelindring to ganger uten problemer. Babyene har vært sunne, sterke og mangler ikke noe:-)

Skrevet

Aldri kjekt når "motoren" fusker eller oppfører seg unormalt. Skjønner at du blir engstelig, men jeg hadde tatt det helt med ro. Du trenger sikkert bare litt tid til å la det synke inn / akseptere det. Det er som ei anna her sier- de hadde aldri sendt deg hjem om de var det minste bekymret for deg! Ujevn og RASK puls er en del av hverdagen min og det er mye verre nå i graviditeten. Det er ikke farlig, men bare veldig ubehagelig til tider..Jeg har da en diagnose på det, supraventrikulær tachicardi. Visst helt ufarlig, men jeg blir aldri helt vant med det rare hjertet mitt.:) Det hopper og danser og jeg har nesten alltid (hvile)puls over 100.. Håper at det blir bedre etter graviditeten.

Tok EKG i uke 29 (nå 34+4) ca pga at jeg besvimte og hadde skyhøyt blodtrykk. EKG var fin, men høy puls (135) og ujevn puls.

Håper at du klarer å roe deg etterhvert. Jeg vet jo av erfaring at bekymringer ikke gjør slike plager mindre plagsomme....

Lykke til! Snart fødsel på deg!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...