stjernerogplaneter Skrevet 23. februar 2011 #1 Del Skrevet 23. februar 2011 Hei damer! Jeg var litt innom her i høst, lenge siden sist nå. Går i 21. uke, venter en gutt. Dette er mitt første barn og jeg har ikke mange venner som har barn heller. Derfor dukker det nå opp en del spørsmål, som jeg tror dere her inne kan hjelpe meg med. Reiser til Tyskland en tur i morgen, og lurte på om jeg skulle se etter en vogn der med det samme. Men! Hva i all verden skal en velge?! Bor midt i Oslo, så det blir mer bygåing enn terreng. Skal nok ta en del kollektivtransport med vogna. Har en leilighet i 3. etg, ingen heis. Så det er vel logisk at det er en av de lette vognene som er best? Hva er greiest av Duo og Kombi i dette tilfellet? (Hva er forskjellen igjen?) Har hørt at TFK kan være en grei vogn for bygåing, men hva sier dere? Er det f.eks noen bydamer her med erfaring? Veldig takknemlig for litt hjelp her, er litt lost :-). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142944795-kan-dere-hjelpe-meg-litt-ang-barnevogn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleNora Skrevet 23. februar 2011 #2 Del Skrevet 23. februar 2011 Hei, Bor selv i Oslo og valget falt på Brio Go som er en duo vogn. Duo har egen hardbag og sportsdel, mens kombi har mykbag som legges oppi sportsdelen. Vi ville ha en vogn med 4 hjul (for bedre stabilitet), men med svingbare forhjul (bedre manøvrering) og da stod vi med valget mellom Brio Go og Emmaljunga Nitro, begge har fått bra i test. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142944795-kan-dere-hjelpe-meg-litt-ang-barnevogn/#findComment-142944876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Spirevipp♥ Skrevet 23. februar 2011 #3 Del Skrevet 23. februar 2011 Jeg bor også i Oslo, og har allerede handlet en Brio Go. Du finner den på youtube. Husk bare at den er mye mer robust og stabil enn den ser ut på videoen. Min lille sønn på snart 4 år klarer ikke tippe vognen heller, noe som var fort gjort med en trehjuling. Den har gode støtdempere og er veldig liten når den legges sammen, ihvertfall sportsdelen. Det er myke gummihjul, noe jeg var skeptisk til...men da slipper man evt. en punktering. Dessuten er det storplass under vogna til varer, her tror jeg det faktisk finnes en bag man kan kjøpe til som er tilpasset vognen. Håndtaket er formet slik at man kan styre uten å anstrenge håndleddene, og er i god avstand til resten av vognen...gir plass til trillebrett som storebror kan stå på. Også brettet virker solid. På bagen kan alt av stoff taes av...sitter kun fast med borrelås, noe jeg synes ikke var så fint. Men det må jo være veldig praktisk når man skal selge vognen igjen. Dessuten er det jo begrenset for hvor lenge en liten baby ligger i bagen. Så langt er jeg kjempe fornøyd og gleder meg til første trilletur i juli. Jeg er forresten 22. uker på vei og venter også en gutt. Lykke til i valget. Barnevognsguiden.no er kjempe kjekkå bruke...der kan du lese fra andre hva de synes om de forskjellige vognene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142944795-kan-dere-hjelpe-meg-litt-ang-barnevogn/#findComment-142944921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå