minimera Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Heia, hvor mye gav dere babyen? til hvert måltid? Jeg gir ca 3 ml av rooibos og 3 ml av fennikel te i flaske med 150 ml MME til hvert måltid. Det ser ut til å hjelpe på magen ) Men han har ganske så flytende bæsj nå, av og til med litt svart væske. Før dette var den hardere. Er dette normalt? Farlig? redusere mengde? Håper på svar!!!
kinaputten Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 hei, jeg visste ikke at ma kunne gi baby roibos te, så googlet litt om det og fra hva jeg kan lese er det jo bare så bra for babyer med kolikk/luft smerter. Jeg ga mini en del fennikel og kamille te når han plagdes veldig med luft da han var mindre. Jeg bor i Spania og her anbefaler dem 50 ml til de minste 3 ganger om dagen og fra 2 mnd til 6 mnd 100 ml 3 ganger pr dag. Så ganske stor forskjell på hva de anbefaler i norge. Merket stor forskjell på å bruke 2-3 ml og 50 ml hvertfall. Holdt ikke med 2-3 ml. Jeg drikker roibos te selv, så neste gang mini får luft problemer så skal jeg gi han det og se om han liker På denne siden sier de 25 ml http://anniqueuk.wordpress.com/2010/06/06/how-to-prepare-annique%E2%80%99s-baby-rooibos-tea-when-using-with-milk-formula/
Puppen og lillemor Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 jeg ga aldri roiboos te selv.. men ve om flere som gjorde det! jeg ga derimot fennikelte ved hvert måltid i maange uker.. fra hun var ca 3 uker til ca 2,5 måned! Jeg fulge de "norske" rådene og ga ca 3 ml ved hvert måltid (ga med sprøyte), og syntes dette funket. Men jeg vet at i andre land anbefales det å gi veldig mye mer.. Jeg tror man kanskje bare må prøve seg frem og finne den mengden som trengs for sin baby.. Men, jeg opplevde aldri at avføringen var som du sier..
minimera Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 25. februar 2011 Takk for svar begge to Diaren er over og jeg har begynt med litt mildere dose. Det ser ut at rooibos funker, han er mer rolig ellers. Smerter har han litt fortsatt, så tenkte å ta litt fennikel også. Men ikke enkelt med dosen, for man må først vite hvordan man tilbreder den for å finne ut den virkelige konsentrasjonen. Nå bruker jeg to poser til 1 liter og 2/3 i flaske hvor resten fylles ut med vann (1/3). Fant det på den siden som ble linket til her Bare han ikke for overdose av urter så... Men synes det er spennende med urter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå