Gå til innhold

Hvor mange år/mnd var barnet ditt da det sluttet med en lur midt på dagen?

Anbefalte innlegg

Vesla her er snart 2 år, og hun sovner senere og senere på dagen, så da vil det si at hun må være lengre og lengre oppe om kvelden. Hun er rett og slett ikke trøtt om kvelden lenger.

Legger henne rundt 2000, og da kan hun ligge opp til en time før hun sovner.

Noen råd?

Fortsetter under...

Eldste sluttet da hun var ca. 2 år. Minste på 2,5 år sover fortsatt 1t på dagtid da hun er i bhg. Hvor lange lur har datteren din på dagtid? Kanskje lurt å redusere den litt.

Da prøver du å kutte dagluren. De er ofte litt trøtt og sur noen uker i starten, men det går seg til etterhvert som de finner den nye rytmen.

Mi eldste slutta med dagsoving da hun var 23 mnd gammel. Gleder meg veldig til lillesøstra skal gjøre det samme, men det blir nok et år til.

ca 22 mnd. Hadde også store problemer med legging på kvelden. Han mer eller mindre la opp til å slutte selv. Begynte plutselig å sove 1-2 timer lenger på morgenen, og da ble det ikke mulig å få han til å sove før sent på ettermiddag, som igjen ble for sent i forhold til å bli lagt i rimelig tid om kvelden.

Han våkner nå mellom 8 og 9.30 en gang, legges 19-19.30. Er veldig enkel å legge, sover stort sett innen 5-10 min.

Våkner han før kl 8, må vi prøve å få til en liten dupp, men den må skje før 13.30 og ikke være lenger enn 30 min.

Annonse

Storesøster sluttet å sove på dagen når hun akkurat var passert 3 år. Frem til da sov hun 3 timer om dagen ca 12-15 + 12-14 timer om natta. Det var slutt på de "gode" dagene på et blunk. Da begynte hun å våkne i 6 tida, selv etter at vi sluttet med dagluren. Hun er nå snart 6 år og har stått opp tidlig siden da.

Lillebror sluttet å sove på dagen før han var 2 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...