Gå til innhold

Barnehagesøknad- hva hvis man ombestemmer seg?

Anbefalte innlegg

Tenkte å søke eldstejenta over i en annen barnehage fra august, men hva hvis man skulle finne på å ombestemme seg, men likevel får tilbud om plass i den nye barnehagen? Kan man da takke nei, og fortsette i den gamle barnehagen som før? (altså, jeg er jo ganske sikker på valget vårt, men sånn i tilfelle rottefelle..)

Fortsetter under...

Det vil jeg tro, siden du må si opp den barnehageplassen du har, skriftlig. Mottar de ingen oppsigelse, så har du fortsatt plassen. Du har vel 8 dager fra du har fått tilbud om plass til du må svare ja eller nei.

Sitter i samme situasjon, samt at lillesøsteren skal starte opp i barnehage fra senhøsten av, så jeg må på en måte bestemme meg snart, vil jo ha de i samme barnehage. Vanskelig å vite om man gjør det rette, men jeg har vært så skuffa over barnehagen eldstejenta går i, så har lyst å bytte. De begynner å bli bedre nå, men de må bli jævlig mye bedre, raskt, om jeg skal sette minstejenta der fra høsten av.

Lykke til med valget!

Her er fristen 1.mars, klarer ihvertfall ikke å finne noen annen frist på Barnehageweb sine sider..

MEN fant også dette;

Ved søknad om overflytting til annen barnehage, eller endret plasstype i samme barnehage gjelder følgende:

Ved hovedopptak:

Innvilges overflytting mister man automatisk det barnehagetilbudet man søker overflytting fra. Dette gjelder uavhengig av om barnehagene er kommunale, eller private.

Så det må vel bety at det er rimelig bindende??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...