Gå til innhold

Vanlig å ha et slikt forhold til kjælredyr, eller er dette et påskudd for kontakt med x'en?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min og jeg har vært sammen i snart et halvt år og jeg er gravid. Før vi ble sammen hadde han et langt samboerskap bak seg, det ble slutt noen måneder før vi møttes. Det var han som flyttet fra henne fordi hun var helt fjern med penger, både sine egne og hans.

De skaffet seg en katt sammen for noen år siden, en dyr rasekatt, de fikk aldri barn (heldigvis).

Denne katten driver stadig og sender meldinger til kjæresten min (altså det er jo x'en hans som gjør det) hvor han liksom skriver ting som "Savner deg pappa, hilsen Mons" (fiktivt navn). Og nå på lørdag pep det i telefonen hans og jeg sjekket meldingen, igjen fra Mons, som denne gangen skrev "Er på hyttetur på xxxxxxxx, her skulle du vært pappa, savner deg".

Jeg har flere ganger sagt til kjæresten min at katta driter i ham så lenge den får mat og vann og at dette er et teit påskudd fra x'en hans for å ha kontakt. Etter meldingen i helgen ristet han på hodet og sa at "dama er gæærn".

Men søndag sjekket jeg utboksen på tlf hans (nei, sikkert ikke så pent men jeg føler meg ukomfortabel med det her) og jammen hadde han ikke svart. "Savner deg også Mons, hadde vært koselig å vært der. Hils mamma".

 

Jeg veit ikke hvordan jeg skal reagere på dette her jeg!!??

 

Hjelp meg før jeg blir gal! Er jeg hormonell og sprø? Angrer han på at han gikk fra henne og bruker katta som bindeledd for å holde henne på gress eller er det mulig å bli så skrullete etter ei katte?

Burde jeg si til ham at jeg har sett svaret hans? Redd for å miste ham også og føler at det bare er jeg som står i veien for familielykken til han, x'en og pelsdotten Mons.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres for dumt ut. dette er tydeligvis et slags påskudd for å opprettholde en form for kontakt med eksen. be dem slutte å sende sånne dustete meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg sitter her og ler jeg også :-S. Jeg håper du har diktet opp dette, for da har du et stort komisk talent! Hvis du ikke har diktet det opp, vet jeg ikke hva jeg skal si... Du får skamfullt innrømme at du sjekket telefonen og vet at han er deltagende i kattekosen. Det høres ut som om han er litt forvirret, og trenger et spark bak for å komme seg ut av det. Om kort tid skjønner han hvor sinnsykt han oppførte seg.

Skjønner om han savner katten, man kan bli ganske knyttet til dyr. Dere får passe den innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså ikke for å være stygg mot mannen din, men han virker litt naiv..

Mannen min min kan også være sånn ovenfor dyra våre, og tror at dyret prater til han. Kanskje mannen din savner katta, ikke xen sin. Men kvinnfolket virka letter ustabil da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff må le jeg også,de var bra skrevet...stakkar deg,hater katter jeg så hadde fått fnatt av denne fyren og katten..herregud de er jo bare en katt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, han savner sikkert katta- det hadde jeg gjort om det var meg. Men de meldingene han svarer med, er sikkert bare for å jatte med ekskjerringa og slippe pes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha vet du, jeg hadde det helt likt i begynnelsen av mitt og sambos forhold! Han hadde bodd m henne og denne idiotiske katta i ca 1,5 år.

Og det var mld fra "katten", også ringte hun for å få han til passe katten HVÆR helg!!! husker jeg var så forbanna!!! haha! Hun flyttet jo i tillegg fra der hun bodde og inn til Bergen-der vi bor(det var selvsagt bare for å få han tilbake).

Også måtte han slippe inn katten når hun var på jobb- ja i det hele tatt!

 

Sambo var like naiv.

 

Jeg fortalte han hvor skape skulle stå, og at nok var nok- han fikk velge den jævla katten eller meg-hehe ( hormonene raste;) )

Og så ba jeg han ringe, å si det samme til sin x, at NÅ fikk hun slutte å mase om den katten, hun fikk gi den vekk!

Ville ikke høre et ord mer om den drittn der.

Og det hjalp det;);)

 

Men nå det er sagt så ble han lei det kattemaset tilslutt han og,hahaha!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, jeg skulle også ønske at jeg hadde diktet opp dette! Men dere har ihvertfall hjulpet meg med å få bekreftet at det ikke er jeg som er gæærn.

Jeg har faktisk foreslått for ham at vi kan passe Mons en helg i ny og ne men han mener at han ikke kan "rives opp fra sine faste rammer". Jeg tenker at han kanskje ville gitt det et forsøk om han virkelig savner kattekreket så mye som han gir uttrykk for. Det er jo derfor jeg er redd for at det er x'en han savner og ikke dyret.

 

Det neste blir vel at han må betale bidrag. Whiskas-bidrag! (Ja, jeg ser det komiske i det selv også)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Dette var morsomt =)

Men jeg skjønner allikevel greia. Jeg skaffet meg rasekatt når jeg var i ungdommen og den bor fremdeles hos mor og far etter jeg flyttet ut. Savner han stadig vekk og får ofte mms av mine foreldre med bilde av katta. Og liker godt å være hos dem og passe han når de er på ferie. Men det er mine foreldre som eier han, og ikke en eks! Litt skrullete er det, men ta det som et godt tegn også. Menn som knytter seg sterkt til dyr og er gode mot dyr, blir ofte svært gode fedre! Trur ikke du skal bry deg så mye om det :)

 

Han kommer nok til å bli skrullete etter babyen når den kommer! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han liker vel oppmerksomheten har får fra eksen av en eller annen grunn.

teit ovenfor deg uansett.

Si det siste du skrev her til han:

"Redd for å miste deg også og føler at det bare er jeg som står i veien for familielykken til deg, x'en og pelsdotten Mons." ,

så kanskje han får litt perspektiv på hvordan dette føles for deg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...