Gå til innhold

Gått opp 0,8 kg på 3 dager..!! ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det var mye jeg. Merker jo at jeg har fått vann i kroppen det siste døgnet, men syns fortsatt det var mye. eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

unngå salt i 2 dager så går du ned igjen...:)

Skrevet

jeg ville tatt kontakt med legen for å fått sjekket at det ikke er starten på svangerskapsforgiftning.. Ikke for å skremme eller noe altså,men det er det jeg ville gjort i din situasjon..;)

Skrevet

0,8 kg er jo ikke avskrekkende, og kan være en naturlig variasjon eller ha sammenheng med hva du har spist, f.eks saltinnholdet i maten. Men føler du at du er blitt mye mer hoven, kan du jo ta turen til lege/jordmor med urinprøve og få målt blodtrykket for å utelukke at det er svangerskapsforgiftning på gang.

Lykke til!

Skrevet

0,8 kg er vel ikke mye på 3 dager?

Jeg kan fint svinge 1-2 kg i vekt fra ene dagen til den 3, og det har vel litt å si om man har vært på toalettet eller ikke, eller andre faktorer, man veier også gjerne mer om kvelden enn om morgenen.

Om du ikke har andre symptomer enn litt vektoppgang, ville jeg ikke bekymret meg...

Lykke til videre ;0)

Skrevet

enig med Alvefjeset.. 0.8 kg på 3 dager er ingen ting.. kanskje du har drukket mye, spist mye salt og ikke vært på toalettet ordentlig på noen dager.. når de snakker om vektøkning pga svangerskapsforgiftning er det snakk om 2-3 kg om dagen omtrent.. elller alt du putter i deg blir der! så drikker du én liter, så har du en kg ekstra på vekta..

Husk at i de siste ukene så legger jo babyen på seg 250 gram i uka ca.

Ikke uroe deg.. er vanlig :)

Skrevet

har jo så klart tenkt over hva jeg har spist og drukket i forkant av at jeg veide meg, men begge gangene var på tom mage om morgenen. Har hatt veldig langsom og stabil vektøkning, men ble bekymra når jeg ikke fikk på meg ringer eller sko, fra en time til neste. Var hos legen, hadde litt forhøyet blodtrykk, i forhold til hva jeg har hatt, så fikk beskjed om å følge nøye med. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...