Gå til innhold

Svgermor sprer usannheter (negativt) om meg

Anbefalte innlegg

Og alle tror på henne siden hun er en sympatisk, hyggelig dame. Ubehagelig når folk unngår meg, ikke hilser, eller er høflig men kald mot meg. Håpløst... vet ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke noe kontakt med henne. Mannen forstår ikke hvor ille det er for meg, og han og sønnene våre er fortsatt hos henne flere ganger i uka.

Fortsetter under...

Hva sier hun om deg da, og hva har hennes forhold til deg med deres barn og hennes sønn å gjøre? Skjønner jo at det er kjipt om dama er troll og sprer usannheter om deg, men skjønner ikke hvorfor ikke sønnene deres, og mannen din kan ha et allright forhold til henne av den grunn. Dette er jo mellom dere to.

Om min svigermor hadde gått rundt og direkte løyet om meg til andre mennesker (noe som er helt utenkelig at hun skulle gjøre), hadde jeg nok spurt henne om hvorfor, og gjerne gjort det med mannen min tilstede. Jeg er ikke enig med 12.55 som mener dette er en sak mellom dere to. På denne måten får hun jo lov å stenge deg ute av familien, og du lar henne gjøre det med å ikke konfrontere henne. Hva vil du ungene dine skal tro når de vokser opp? Unger merker utrolig lett konflikter mellom voksne, men tør sjelden spørre. Mannen din har også et ansvar her synes jeg.

Jeg hadde også tatt det opp med henne, men tror jeg hadde gjort det uten noen andre tilstede. Dette gjøres for å 1: ikke virke som om du trenger noen, og 2: for å ikke sette henne i en pinlig situasjon.

Jeg hadde tatt det saklig og direkte.

Når jeg sier at det er en ting mellom henne og svigermoren så mener jeg selvsagt ikke at hun skal godta det svigermoren gjør. Det jeg mener er at jeg ikke skjønner hvorfor det var en sak at mannen din er hos svigermoren med barna til tross for at det er dårlig stemmning mellom svigermor og deg. Samme hvor ille du synes om henne, eller hun synes om deg så er det jo ikke noe som barna skal blandes opp i. Dem må jo få ha samværet med dama uansett dem. At mannen er en tosk som ikke står opp for deg er jo en annen sak. Og det du bør gjøre er jo å ta det opp med henne, og spørre hvorfor hun gjør slik?

Om min mann hadde godtatt den slags oppførsel fra sin mor MOT sin meg så hadde det blitt månelyst!!

Jeg og svigermor kom ikke godt ut ifra det med hverandre i begynnelsen (10 år siden),og min mann sa da enkelt og greit: Mamma,denne oppførselen tvinger meg til å velge mellom deg og damen jeg er glad i,og om jeg må velge så taper du!

Etter det begynte hun å snakke med meg,og bli kjent med meg,og idag har vi et fint forhold :)

Ville tatt det opp med henne OG min mann,for situasjonen er i mine øyne uholdbar,spesielt med tanke på at han med sin oppførsel "godkjenner" sin mors oppførsel ;)

Annonse

Selvfølgelig skal mannen din stå opp for deg i denne saken! Spesielt når hun er fullstendig urimelig i tillegg!

Jeg godtar ikke at min familie YMPTER noe negativt om mannen min engang. Jeg kan tenke mitt om ham til tider jeg også, men det er mellom ham og meg. Mot omverdenen så står vi sammen og støtter hverandre, støtt som fjell!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...