littlefairy Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Hadde et innlegg tidligere her om å pumpe og fryse ned morsmelk... og fikk som svar (og lest på ammehjelpen) at det beste er å tine morsmelka i kjøleskap over natten... Men! den tiner jo aldri helt! Tok den ut ca 22-23 tiden og satte i kjøleskapet... når kvelden dagen etter kom og jeg skulle ut en tur så var den fortsatt ganske frossen! (eller en stor frossen klump som fløyt inni...) Er kjøleskapet mitt veldig kaldt eller? gjør det så veldig mye om vi da tiner den i vannbad rett før man gir? hvis den hadde fått stå et par timer til så vil den da ha vært ute av frysa i 24 timer... så vil det si at den har blitt gammel allerede og ikke kan gis da? (litt rotete detta, men men:)
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 Hei du:) da høres det ut som at det er veldig kaldt i kjøleskapet ditt. He he bør vel tine iøpet av 24 timer. Men over til det andre du lurte på om melken er for gammel da. Nei,det tror jeg ikke. Mener melken er holdbar 24 timer ETTER at den er tint. Så du må nok ikke kaste den:) Når jeg tiner melken så er den alltid klar dagen etter og om det ikke er så mye,f eks bare. 50-100 ml så tiner den nesten iløpet av noen få timer(4-5).
littlefairy Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2011 hmm ja kanskje det er litt kaldt da... men skal prøve å sette den i kjøleskapsdøra, kanskje litt mildere der (hadde 2x70 ml, og hadde plassert det nesten innerst i kjøleskapet) Men tror du det gjør noe om jeg evnt tiner det siste som er i et vannbad da? kan vel ikke florere så veldig med bakterier den korte tiden :S blir så usikker på alt dette... hvor nøye man må være å sånn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå