Gå til innhold

Er det så viktig hvordan barn ser ut på håret da! Ikke rart barn vokser opp å sliter med selvbildet!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere kan da ikke være seriøse når dere mener at en jente på 2-3 år ikke skal ha kort hår fordi det ikke er like søtt og feminint? For det første er ikke så små barn feminine på noen måter. Og for det andre er de aller aller fleste barn søte uansett.

 

Jeg bryr meg ikke om utseende til barnet mitt, men heller om helse og velvære. Derfor har min tre år gamle jente kort hår av praktiske årsaker. Så slipper jeg å gre ut floker,for det gjør jo vondt, så slipper jeg å sette det opp med strikker som kan henge seg fast i ting, og håret er generelt lettere å ha med å gjøre. Ikke bruker det lang tid på å tørke heller, så er praktisk og greit. Ingen barn som er så små tenker på hvordan de ser ut på håret, men mindre dere lærer de de.

 

Trist at folk har lyst til å oppdra barn som føler de må være søte og pene for foreldrene i en alder av 2-3 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid irritert meg over at mine foreldre klippet håret mitt kort helt frem til jeg protesterte villt når jeg var rundt 8-9 år. Jeg ser på bildene fra jeg var liten og jeg ser jo ut som en gutt. Jeg var litt kraftig så det hjalp ikke akkuratt med kort hår....

 

 

Jenta mi har langt hår og det skal hun ha helt til hun selv nekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også klippa kort når jeg var liten, på førsteklasse bildet mitt har jeg skikkelig gutteklipp og det skal ikke mi jente ha!

 

Hun har fint langt hår, fletter eller lager haler på henne hver dag, hun er såååå fornøyd med å få håret ordna med klemmer og strikker :-) Gutta derimot de er kortklipte, midtersten har etter eget valg blitt klippa ganske så kort (med maskin), eldstemann har nettopp klippa seg, men ikke helt kort, bare sånn at han kan ha voks i det å ordne det når han vil pynte seg litt (han går i 4 klasse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med feminin klipp, menes noe som ser ut som en jentefrisyre. De færreste med kortklipte jenter, har jenter med guttesveis. Jeg nekter å tro de som sier at de på ingen måte bryr seg om barnas utseende. Jeg fjonger verken opp min datter eller sønn, men jeg lar de ikke gå rund uflidde heller. Og når de blir klippet får de hårfrisyrer som er enten jentete eller guttete, uavhengig av lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...