Gå til innhold

Småjenter og sparing av hår


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 3 år som jeg driver og sparer håret på. Hun har tykt og blankt hår. Problemet er at jeg ikke får henne til å bruke hårspenner eller strikk, så hun går stort sett med det løst, og i løpet av en dag blir det flokete og bustete og ser ikke velstelt ut. Så kommer krangelen med hårbørsten. Er det noen som har noen lure tips for å få henne til å bruke hårspenner/strikk? For sånn som det er nå, vurderer jeg bare klippe henne i en fin kort sveis, og heller ta sparingen om et par år. Men da kommer hele slekta til å protestere inkl mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik har vi hatt det også. Her bestemmer jeg bare at det skal være hårstrikk i, for å slippe å bruke 30 min. på gre gjennom det neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her. Har også ei på tre som skal spare. Har har kort pannelugg og hår til nakken hittil.

 

Jeg er så heldig at jenta mi ikke vil klippe håret. Jeg har sagt at jeg klipper panneluggen hvis jeg ikke får lov til å bruke spenner. Derfor har hun nå endelig tillat en spenne eller to, men strikk er uaktuelt.

 

Jeg kommer faktisk til å klippe henne, hvis hun ikke vil ha noe i håret. Finnes da fine og feminine kortere frisyrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da hadde jeg klippet det. Du har tydeligvis en aktiv jente som ikke vil ha langt hår. Jeg hadde kort hr lenge da jeg var liten da jeg var superaktiv. lett for mamma og ikke smertefullt for meg;-) Jenta mi skal ha kort hår leenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha klippa det, og venta til hun var mer motivert for hårstell før håret fikk vokse.

 

Jenta mi hadde langt hår, og det var et pes å stelle. Ofte så hun rett og slett ustelt ut. Så klippet vi det til rett over skulderen, og resultatet er ei jente som har kortere hår, men en frisyre hun kler, og framfor ser hun mer velstelt ut.

 

Spare til langt hår kan vi gjøre når hun kan ta det meste av hårstellet sjøl (hun er 5).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp silkeolje hos frisøren! Det er en drøm å kamme håret til datteren min nå. Og ikke bruk balsamspray, bruk evt balsam og skyll ut. Silkeoljen tas i håret etter håndkletørket hår. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ? Aktive barn må ha kort hår? Mine er meget aktive, men funker da greit med langt hår. Nå får jeg lov til å ha i strikk og spenner, de elsker det.

Måtte selv gå med guttekort hår da jeg var liten, hata det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...