Gå til innhold

4 uker gammel gutt, mor, far og storesøster sørpe forkjølet. Kan ikke være bra vel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fullammer så han er noe beskyttet, men søster nyser og hoster over alt (er bare to) og jeg har ikke sjans til å vaske meg på hendene etter hver gang jeg snyter meg for det er hele tiden.

Er det noen som har vært borti det samme og hvor stor sjanse er det for at han også blir syk?

Videoannonse
Annonse
Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

10 dager etter fødsel ble jeg sylte forkjølet, takket være barnehagebarnet vårt som smittet hele familien. Lille bebisen ble ganske tett i nesa, men ellers ikke noe verre.

Bare vær nøye med håndvask/håndsprit og ikke nuss så mye på babyen, så går det nok bra. God bedring til dere! :)

Skrevet

Her har vi også hatt mye forkjølelse og omgangssyke i hus, helt fra baby var nyfødt, fordi storesøster på 2 år tar med seg mye smitte fra barnehagen... Er vanskelig å styre de små synes jeg, for plutselig nyser de babyen midt i ansiktet osv, men vi som voksne kan ihvertfall gjøre det vi kan i forhold til håndvask og smitte (ikke kysse baby i ansiktet f.eks).. Her har lille bebis ofte blitt forkjøla, men bare litt snørr i nesa og det har gått helt fint, selv når hun var bitteliten =)

Skrevet

Takk, da håper jeg det bare det blir litt tett nese om han skulle bli rammet. Forventer det da virusene virkelig flyr rundt hodene våres her nå og lille umulig kan skjermes av det.

Skrevet

Slik har det vore her hjå oss og, og vesla på 3 mnd har vore forkjøla to gonger allereie. Ho blir litt snørrete og hostar litt, mest om natta. Eg har brukt saltvannsspray og otri-baby nasesugar for å rense opp i nasen enkelte netter. Kan kanskje vere greit å ha dette på lur om babyen skulle bli forkjøla, for det er vanskeleg for dei å ete når dei er tette i nasen. Senga har me bygd opp under hovudet slik at ho ligg litt på skrå.

Men bortsett frå tett nase er det vel ho som har vore friskast her i huset denne vinteren:)

Skrevet

her hadde lillegutt en virus-lungebetennelse, en kraftig forkjølelse og omgangssyke før han ble 6 uker... Alt kom fra storebror som går i barnehagen..

Fant en nesesuger på apoteket som likner litt på jordmorsuget.. den heter otribaby... ANBEFALES hvis baby skulle bli veldig tett i nesa..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...