Gå til innhold

Man blir mindre hysterisk med barn nr 2 enn med nr 1.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har oppført meg på samme måte med alle 3. Tror ikke jeg har vært spesielt hysterisk med tanke på å følge dibernes lover. Men jeg er og har vært like hysterisk når det gjelder bilsikring med alle 3. Jeg går heller ikke fra barn i bil, og ingen som passer på barna har lov å slarve med bilsikringen når det gjelder barna mine.

Dessuten spiser jeg ikke spekemat når jeg har vært gravid, dette er betyr også at jeg dropper salami selv om jeg elsker det.

Annonse

Enig med HI:)

Nå med fersk baby - jeg bader ikke babyen HVER dag, noe jeg gjorde i flere år med førstemann.

Jeg var livredd for å gjøre feil i forhold til hva helsestasjonen sa sist gang. Nå etter erfaring vet jeg at helsestasjonen består av damer med forskjellige meninger - og da stoler jeg heller på min egen mening.

Gjest Kira ønsker seg en til ♥

Nå vet jeg ikke hva du karakteriserer som hysterisk, men jeg tror at jeg vil være mer sikker på meg selv med barn nr 2. Når første barnet kommer har man som regel ganske så mange spørsmål, og man er usikker på om man gjør ting på "korrekt" måte. Så jeg tror man blir mindre hysterisk av å ha erfaring og kunnskap.

Naboen min har 3 barn, og hun kom med en god kommentar en gang vi snakket om bading av barna: Nr 1 badet jeg hver dag, nr 2 badet jeg en gang i uken og nr 3 børste jeg bare støvet av;)

Annonse

Jeg har ikke vært hysterisk med noen av mine (snart) tre barn. -Så langt. MEN jeg merket faktisk godt at jeg var hakket mer engstelig med nr 2 enn med nr 1. Og grunnen til det mener jeg var alderen min, og avstand mellom svangerskapene! Var ung (21) da jeg fikk første, og da tar man ikke alt så tungt (tror jeg), var veldig avslappet! Andremann fikk jeg som nærmere 30-åring, og tenkte nok mye mer over det meste! ;) Nå derimot er jeg VELDIG avslappet igjen! (32 dette året)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...