Gå til innhold

jeg har ikek kokt flaskene til noen av barna mine. hva mener dere om det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det er vel ikke hysterisk. det er anbefalt å koke de de første mnd ihvertfall. De bittesmå nyfødte tåler ikke alltid de bakteriene, som ikke blir borte i oppvaskmaskinen!

Er dere sånne som gir babyen grøt og annet når de er 2 mnd og?

Annonse

Når jeg fikk tvillinger og jeg ikke klarte å amme dem. Så sa jordmor til meg, at jeg måtte huske at man ikke trenger koe flasker hvis man har en oppvaskmarskin som har program så går på 65 grader eller høyere.

HYSTERI det her!

De første 4 mnd sier man jo at man skal være litt forsiktig med bakterier.

Men etter 4 mnd bør barn bli presantert for noe bakterier. Når de blir litt større drikker de sølevan og spiser sand. Dette kan bli en stor overgang hvis de blir overbeskyttet hjemme.

Du er tydeligvis helt kunnskapsløs 11:52. Det er tor forskjell på å utsette babyene for melkesyrebakterier og de vanlige bakteriene vi omgir oss med. MAn blir ikke overbeskyttet av å slippe unna melkesyrebakterier, men man blir overbeskyttet om man ikke får sleike gulvet.

hehehehe....

Kunnskapsløs sier du.

Melkesyrebakterier er noe helt annet en de bakteriene som er farlige ved å ikke vaske flasker ordentelig.

Melkesyrebakterier er de bakteriene du finer i biola og aktivia og som du får kjøt i tablettform etter å ha hatt diare. Det er en viktig bakterie som vi bør ha i kroppen for ikke å bli syke.

Men de farlige melkebakteriene oppstår ikke så fort.

Jeg fikk besjed om at jeg kunne bruke samme flaske 3- 4 ganger etterhverandre uten å skylle den engan bare jeg satt et lokk over tåtesmokken og satte flasken i kjøleskapet. dette fikk jeg besjed om på barneavdelingen på sykehuset, da jeg lå der en stund med fortidlig født barn.

Annonse

Litt lat?

man bør så absolutt gjøre ting litt enkelt når man har barn, og i alle fall om man har flere. man har da virkelig nok å henge fingrene i om man ikke skal koke flaske bare som et bevis på at man ikke er lat.

*rister på hode*

Da jeg fikk nr 1 kokte jeg både flasker, smokker, leker osv bare det berørte gulvet.

Nr 2 brukte verken smokk eller flaske

Nr 3 kokte jeg verken flaker eller smokker. Flaskene skylte jeg etter bruk og vasket dem regelmessig i oppvaskmaskin 65 grader.

Datt smokken i gulvet tørket jeg bare litt av den ;)

På sykehuset sa de det var unødvendig å sterilisere btw.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...