Gå til innhold

Hvordan sminker du deg rundt øynene? Trenger å finne på noe nytt!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sort kajal oppe, så bittelitt nede, bare nærmest prikker streken på. Så bruker jeg vippetang for å få vippene oppover, tar på god mascara som ikke klumper vippene. Lar dette tørke, har på litt lys rosa eller lys lilla øyenskygge med skimmer kun på øyelokket. Deretter bruker jeg vippetangen igjen.

Jeg bruker svart glitter penn som en 2-3 mm bred strek over øyevippene og litt utenfor øyekanten mot øret.

Nede bruker jeg hvit glitterpenn langs hele kanten (under hårene).

Og mascara da.

Glitter og stas hver dag!

Først tar jeg på dipliner. Finpusser linjen med q-tips. Pleier og ha streken tykkest på siden og smalere inn mot nesa.

Så tar jeg på mascara på øyevippene nede. Venter til det tørker.

Så bruker jeg vippetang på øvre øyevipper. Og tar på noen lag med mascara. Drar gjerne vippene på siden litt mer ut til siden oppe og nede.

Annonse

Først tar jeg på dipliner. Finpusser linjen med q-tips. Pleier og ha streken tykkest på siden og smalere inn mot nesa.

Så tar jeg på mascara på øyevippene nede. Venter til det tørker.

Så bruker jeg vippetang på øvre øyevipper. Og tar på noen lag med mascara. Drar gjerne vippene på siden litt mer ut til siden oppe og nede.

Til hverdags bruker jeg beige og brune toner ( brunette)

Rammer inn øynene med å markere vippekanten under øyet og kanten fra midten og utover med mørk brun øyenskygge på fuktig q-tip, dues ut i folden som går på skrå oppover fra øyets ytterkant. Legger så den lyse champagne øyenskyggen under øyenbryn og innerst på øyelokket , så en mellombrun ytterst og mot den lyse som duses ut i en jevn overgang, marker så globalen litt med den mørke som duses ut. Fikserer med transparent pudder, diskrè maskara til slutt. Synes det er stygt med tykke maskara strøk og overdimensjonerte vipper. Bruker 15 miutter om morgenen på å ordne hår, sminke og kle på meg, så er effektiv, men får høre at det ser ut som jeg bruker minst 1 time. Har lært sminke av en venninne som er stylist og virkelig kan dette. Til fest leker jeg meg litt mer med farger og bruker våt eyeliner eller kayal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...