Gå til innhold

Noen her med barn på ca 5 år, og som har gitt dem digitalt kamera?


Arb.ledig husmor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bortsett fra at jeg ikke kan utstå Hello Kitty så var det absolutt noe jeg kunne ha kjøpt selv til en på 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi 4 (5 t høsten) vil jo helst ha Spideman kamera på Elkjøp, men det var litt dyrere enn Hello Kitty, og ho elske Hello Kitty også da.. Så ho skal få se begge, og finner vel da ut ka ho liker best..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Jeg hadde aldri kjøpt et hello kitty eller spidermankamera! Legg på en hundrelapp eller så og kjøp et ordentlig kamera som hun kan ha en stund. Ungene mine fikk til jul da de var ca 6, og de bruker dem mye nå 3 år etter. Det hadde ikke vært i bruk om de hadde vært hello kitty eller spiderman.. Det er mye morsommere å bruke når det er ordentlig og du har muligheter med det, og utrolig mye bra bilder har funnet veien til pc og papir her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville nok også gjort som hun over å kjøpt ett skikkelig ett, men jeg kunne glatt kjøpt kamera til en 5åring. Vesla er er bare 3,5 år men er glad i å ta bilder, hun vil gjerne låne speilreflekskamerat vårt når vi tar det frem for hun vil også ta bilder, så dette løste jeg med at hun får låne det gamle digitalkamerat mitt isteden, ikke så nøye om det skal gå gale med det iforhold til speilrefleksen. Så tenker nok at hun kommer til å ønske seg ett kamera på den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da snupp ble født kjøpte jeg meg et kamera som tåler både vann, fall og å bli tråkket på.

Det får snupp låne. Er nå 3 år. Regner med at hun vil få et kamera etterhvert og jeg bruker mitt kamera til opplæring (har selvsagt ikke fortalt henne at det tåler å bli sluppet i gulvet osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare til orientering amandine: Både Spiderman og Hello Kitty er ordentlige kamera, med flere valgmuligheter på det.. Hello Kitty har 5mpx, og om du går inn på linken får du se hvilke valg kamera har.

 

Jeg er ikke interessert i et barnekamera, f.eks Fisher Price sitt. Vil ha et kamera som ho kan ha noen år, og som eg forstår av foreldre med eldre barn så er Hello Kitty pop selv når de er 7-8 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne definitivt kjøpt kamera til en 5 åring, men jeg hadde ikke kjøpt et slikt kamera.

 

I den prisklassen har kameraet garantert ikke bildestabilisator, noe som gjør at bildene blir veeeldig utydelig dersom man ikke holder hånden HELT stødig. Det er sjeldent at et så lite barn klarer det.

 

Vi kjøpte kamera til vår datter når hun ble 4 år. Vi gikk litt opp i pris, for å kunne få et mer bruksvennlig kamera. Hun bruker det masse og tar veldig flotte bilder. Veldig kjekt å se tilbake på. Hun fanger jo helt andre øyeblikk, fra helt andre vinkler enn vi klarer.

 

Min har dette:

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-lefdal-Site/no_NO/-/NOK/ViewProductDetail-Start?ProductUUID=ZqSsGQVq4xQAAAErM906RXaF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Ja, jeg kikket inn på linken, men kan ikke fri meg for at det er et barnekamera, likevel, med det designet. Mine store barn, som har blitt store etter jeg kjøpte kamera til dem, tror jeg ikke ville giddet å bruke kamera med så tydelig småbarnsprofil Spiderman er ikke kul lenger når du går på skolen.. Det er først kult med hello kitty igjen når du blir 18, liksom, ingen store jenter jeg kjenner vil ha det på kamera i dag, det hadde blitt liggende i skuffen mens nytt kamera hadde kommet på ønskelisten. Men det er tydeligvis forskjell på mine 7-8-9 år gamle barn og de du kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte til mitt barn når han var 3,5 år. Da skulle vi på ferie. Kjøpte ikke barnekamera men en billig variant på elkjøp. Har 12 pixler og bildene blir kjempebra;) Veldig intr å se bildene han tar, et helt annet perspektiv på dem:)

 

Ville absolutt kjøpt kamera til 5-åringen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver å få ho over på et vanlig kamera, f.eks enkelt rødt, rosa eller blått, men vi vil jo også gi ho noe ho liker, om det så betyr at ho ønsker seg nytt om 2-3 år, dessuten har jeg et nytt kompaktkamera ho da kan få, og lillesøster kan få hennes..

 

Sier ikkje at man skal kjøpe Hello Kitty kamera til en 7-8 åring, men at min jente kan ha det i 2-3 år før ho går lei.. For er da bedre med et kamera med Spiderman eller Hello Kitty enn et fra Fisher Price i babydesign og er berekna på barn fra 3-4 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Helt klart ville mye heller kjøpt hello kitty enn fra fisher price, om det er alternativene. Gjerne bare jeg som er skeptisk, synes ofte at det som er barneversjon av voksenting(og det er det jo med hello kitty!) gjerne er enklere og dårligere i kvalitet og funksjon. Det er til barn og da er design så viktig og vinner i kompromisset med kvalitet for å klare en rimelig pris, har jeg inntrykk av. Men det er nå igjen bare min mening.. Jeg tenker at med et kamera er brukervennlighet og kvalitet viktigere enn bare design.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...