Margarita -- Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Min lille frøken på litt over 2 måneder har et snodig mønster for søvn, som vi nå har vendt oss til. Sover når det passer. Men den siste uka har hun spist sånn ca kl 2000, og sovner da ved puppen , og blir liggende oppå brystet mitt. Og så har hun ikke våknet på 3 timer. (Hun har aldri sovet mer enn 3 timer ). Har lagt henne i senga mi da, og da sover hun til ca kl 0500 (med et par spiserunder hvor hun sovner umiddelbart etterpå). Kl 0500 presis (slik har det vært siden hun ble født) starter hun å trøkke, brumme o g grynte, og sparker seg i magen og veiver med armene. Masse luft og avføring!! Jeg får liksom aldri roet henne igjen etter dette, hun må ligge inntil meg, få mage massaje, skiftes på osv. Men kl 0500 er jo umenneksleig tidlig fo rmeg å stå opp? Hva ville dere gjort? Vil hun kanskje opp, siden det er kl 0500 hver eneste morgen! Søvnen min etter dette er jo svært dårlig. En annen ting, det funker jo som bare det med et termometer i rompa, da bæsjer hun så spruten står. Hun har mye lluft smerter og trøkker mye i løpet av døgnet. Er det dumt å brukte dette trikset ofte? Det hjelper så godt, men er redd hun ikke vil lære seg å få ut luft etc selv hvis jeg hjelper henne for mye! Hva tror dere damer??
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 Har litt den samme situasjonen som deg. En liten gutt som trykker og presser til han blir oppgitt og skriker. Det er sikkert vondt også! Men jeg har ingen problemer med å skulle bruke 'termometerkuren' når han sliter sånn. Det er gjerne på kveldstid og natta han er ille i magen, på dagen både promper og bæsjer han uten å fortrekke en mine. Tror ikke det gjør noen skade å hjelpe de når de har vondt nå i starten - dette er jo noe som skal gå seg til ved rundt 3 mnd ettersom jeg har skjønt. Det var ingen på sykehuset som ba meg passe på å ikke bruke det for mye da de lærte meg trikset. De sa det baree var en kjempefin måte å hjelpe de til å lette på trykket og få ut det som var vondt. Men hvis du er bekymret for det så kan du jo ta en tlf ned til helsestasjonen og høre hva de mener
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå