Gå til innhold

Fødebag, mangler jeg noe? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pakket/lagt frem:

Til meg:

-HELSEKORT ligger i veska!

-2 Joggebukser

-2 Jakkegensere

-2 topper

-3 par sokker

-3 store boksertruser

-2 amme bh

-2 håndkler

-2 Kluter

-Kroppskrem

-Shampo/Balsam

-Sminke og andre toalettsaker som hårbørste,tannbørste osv.

Til baby:

-2 Ullbodyer (Bomull innvendig/Ull utvendig fra Joha)

-2 par Ullsokker/2 par vanlig sokker

-2 Ullbukser (Bomull innvendig/Ull utvendig fra Joha)

-1 vanlig body

-1 vanlig bukse

-1 heldress

-Innelue

-Babyteppe i lammeull

-Smokk

-"Hentesett" i hjemmestrikka ullgarn med bukse, jakke, votter og lue.

Og ikke minst...

-KAMERA (og ladere til både kamera og mobil!!)

Er det noe jeg mangler?? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Og bilsete kommer den snart nybakte pappan til å ordne til han kommer å henter oss siste dagen på sykehuset! (Vi bor 25 min fra sykehuset og han jobber 5 min fra sykehuset så han blir hjemme med hundene om natta osv. så da ordner han det da!)

Skrevet

Ammeinnlegg?

Noe å drikke evt noe lett å spise til fødselen?

Har kjøpt et par flasker Powerade som står klart i kjøleskapet, var godt å ha ved forrige fødsel

Skrevet

Åja, ammeinnlegg ja, for det får man kanskje ikke på sykehuset? Da må jeg pakke med meg noen! =)

Og ja, får handle inn ett par powerade eller en form for energidrikke.. Har en sånn ferdig smothie fra bendit i kjøleskapet som står klar, men sikkert lurt å ha noe mer flytende som er lett å drikke, for smoothie kan fort bli tjukt å drikke! =)

Tusen takk for tips! =)

Skrevet

Jeg ville tatt med meg morgenkåpe, paracet og ikke minst tøfler. Noe av det jeg savnet sist gang.

Ellers så høres det vel greit ut. Jeg blødde vel gjennom 3 bukser bare første dagen så jeg tar med flere bukser iallefall.

Mobil + lader er jo og greit å ha med.

Skrevet

Ta med egen paracet! Er voldsomt plaget med etterier, å er greit å kunne kontrollere dette noe selv! Fikk lissom disse blikkene da jeg spurte etter smertestillende sist! I tillegg til å møte ei hurpe av en pleier som synes det var slitsomt å hente smertestillende. Så er greit å ha noe med hvis en skulle trenge noe! Å tøffler ja er godt å ha. Ammeinnlegg oxo. Drikke tilgjengelig! er faktisk noe jeg mangler selv! Ellers så har vi med videokamera:)

Skrevet

Håndklær og kluter har de jo på sykehuset, men det er kanskje til turen til og fra? i tilfelle vannet går?

Noe klesskift til pappaen kan være greit å ha i samme bagen kanskje.

Nok tepper og klær til babyen når den skal fraktes ut i vinterkulda.

Skrevet

Krem til å forebygge såre brystvorter. Er det ikke Purelan det heter? Jeg fikk det på sykehuset også, men vet ikke om det er vanlig praksis overalt. Jeg smurte tynt lag hele tiden. Det var tørrsuging i fire dager før melka kom, men jeg ble ikke sår.

Skrevet

Personlig tar jeg bare med hjemreiseklær til ungene, for på sykehuset bruker vi det de har. Men det er jo et valg. Samme med håndklær etc.

En erfaring jeg gjorde meg første gang, var at hipsters/truser som sitter litt godt var veldig greit mht blødning og bind etter fødselen. Trodde store boksere ville bli mest komfy, men måtte få ettersendt truser som satt litt bedre for å unngå å blø igjennom alle klærne mine. Bare en ting å tenke på:-)

Ellers har jeg alltid hatt med en god bok, for det kan blir mye venting og kjedelig tid. Ikke alle liker å lese, eller er i lilke god form etterpå, men for meg har det vært med å bevare vettet i dagene etter fødselen:-) Lykke til!

Skrevet

jeg skal ha med ammeputa,mye bedre å sitte i senga å amme med den.

Matpakke til pappaen kan også være greit å ha med,slik at han får noe mat under fødselen. Kan også være greit å ha med noen form for snacks,sjokolade eller nøtter eller noe man liker, sånn at man får noe å tygge på dersom fødselen tar litt tid. Vi hadde med kryssordblader og fikk litt annet å tenke på innimellom.

Skrevet

og et tips, dersom du må ha klær med til babyen og ikke vil bruke det som er på sykehuset, så ha med mer enn du tror du trenger.

Det blir fort flekker etter barnebek, gulping og melk...;)

Skrevet

Her er mine forslag/kommentarer:

- En eller annen form for lypsyl

- Strikk/bånd/spenne til å holde håret borte

- Viktig med truser der bind sitter godt. Jeg brukte sykehusets nettingtruser helt til jeg dro hjem, så hadde ikke trengt egne truser.

- Det er jo smak og behag med egne babyklær, men personlig tenkte jeg ikke på å kle på gutten egne klær før det hadde gått et døgn. Da holdt det med én body og én strømpebukse det neste døgnet før vi dro hjem. Han bæsjet aldri utfor bleia, og gulpe gjorde han ikke siden melka ikke kom før vi hadde kommet hjem. Det kommer jo an på hvor lenge du blir liggende, men det er uansett ganske deilig å bare kunne hive sykehusets klær og tepper i skittentøyet der.

- Egen paracet er et godt tips.

- Tøfler

- Kluter har de sikkert, men egne håndkle kan være lurt avhengig av hvor du skal føde. Riksen har noe bittesmå håndklær, skikkelig kaldt å tørke seg etter dusjen.

- Hårføner

Håper du får en fin fødsel!

Skrevet

fuktighetskrem og lipsyl er virkelig et must, for tørrere luft enn på sykehuset skal du leite lenge etter!!

en annen ting jeg var glad for at jeg hadde var en flaske med drikketut. Til etter fødsel..

brukte den til å spyle lunkent vann mellom beina når jeg satt på toalettet..

det lindret litt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...