Puppen og lillemor Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 jeg får nemlig ikke snuppa til å sove lenger uansett hva jeg gjør.. Det merkelige er at hun pleide å sove lenger, mellom 1-3 timer.. hun kunne sove seg gjennom alt (butikk, kafebesøk, kjøpesenter i flere timer osv..) men nå, siden hun var ca 3 måneder, våkner hun på minutter 30 min etter hun sovnet..
Canari Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 Mini fungerer fint etter 30 minutter. "Problemet" er at han da blir fortere trøtt igjen og må ha flere soveøkter, samt at dagen blir mere stykket opp/slitsom for både barn og foreldre. Men det er jo bare ett års tid, så sover de bare en gang om dagen, stort sett alle sammen :-).
Puppen og lillemor Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2011 takkf or at du svarer på alle innleggene mine canari Jeg tror kanskje jeg bare må slutte å stresse så mye med alt jeg.. ting er som de er liksom, så lenge det ikke er noen store problemer vel og merke.. Letter sagt enn gjor, men fra og med nå skal jeg stresse litt mindre med at hun sover korte dupper, spiser litt lite (så lenge hunlegger på seg som hun skal) og alt det andre man stresser med.. puh.. det er virkelig ikke enkelt disse mamma-greiene hehe
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 23. februar 2011 #4 Skrevet 23. februar 2011 Jeg tok dette opp med hs da lillegutt var 4 mnd. Han sov da omtrent ikke i det hele tatt på dagtid. Da jeg fortalte om soverytmen hans på dagen, så sa hun bare : "da tipper jeg han sover leenge om natta". Og det gjør han. 13 timer hver natt, kun avbrutt av litt mat et par ganger. Hun mente at noen barn trengte kortere dupper på dagtid, fordi de sov godt og lenge på natta. Sålenge gutten virket fornøyd så skulle jeg ikke tenke så mye på det:) Vi er stort sett hjemme på dagtid, så jeg legger han når han er trøtt. han får sove så lenge han vil, og så mange ganger han vil. (ikke etter 18.00) og så er det i seng i 19.30 - 20.00 tida:)
Canari Skrevet 23. februar 2011 #5 Skrevet 23. februar 2011 Bare hyggelig, og nei, det e rikke enkelt! Jeg er nok en av de som stresser for mye for alt for mye :-), men det pleier altid løse seg. Men det er vel bare sånn noen av oss er laget, uansett vil vi jo alle våre barns beste!
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 23. februar 2011 #6 Skrevet 23. februar 2011 hadde det bare vært det at 30 min var nok avogtil våkner han og er fornøyd, men somoftest er han dritt sur og VIL sove, kan sove en halvtime 45 min i senga max, så tar jeg han opp og han kan sove videre i opp til 2 timer i fanget mitt om han får lov men kun der, så mini min er trøtt og vil sove mer, men får det liksom ikke til men satser på at det går seg til, han har natt ca 12-13 timer
Podadama Skrevet 23. februar 2011 #7 Skrevet 23. februar 2011 Kan sikkert være riktig for noen men for jenta mi er ikke 30 minutter nok. Våkner da som regel med sutring og kan være grinete lenge etter at jeg har tatt henne opp. Etter at vi begynte å legge henne godt nedpakka i vognbagen på balkongen for å sove har hun gjerne kunnet sove i 1 - 1,5 timer til samme tid som hun tidligere sov kun 30 minutter... Så da var nok ikke 30 minutter nok nei...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. februar 2011 #8 Skrevet 23. februar 2011 Veldig vanlig at de blir mer vare for lyder når de bikker 3-4 mnd, og at de generelt begynner å sove litt lettere, og derfor gjerne våkner etter 30 min... Her merker jeg også disse 30 min-kneikene godt (snuppa er 5 mnd), men som regel får jeg henne til å sove videre ved å være kjapt ute og rugge vogna, eller hvis jeg har henne i Manducaen el bæresjalet. Så mitt tips; prøv bæresjal eller sele hvis ingenting annet funker- oppi den kan ihvertfall min lille loppe sove godt og leeenge, og da våkner hun opp MYE mer uthvilt og glad enn når hun bare sover 30 min =) Og også svar på det andre spm ditt; nei, 30 min er IKKE nok søvn her i gården ihvertfall, da er hun sur og gretten helt til neste blund... (nå sover hun som regel 2 blunder ute i vogna si iløpet av dagen, på 1-3 timer hver, og en kort powernap på 30 min på ettermiddagen)
Trio? Skrevet 23. februar 2011 #9 Skrevet 23. februar 2011 Vår begynte også en gang rundt 4 mnd å sove bare 30 min 2 -3 ganger pr dag. Men samtidig har nattesøvnen bare økt så da har jeg slått meg til ro med det. De små pausene jeg får nyter jeg 100% og så legger jo barnet seg ca kl syv om kvelden, så da blir det litt tid til oss selv likevel. :-) Jeg tenker som en annen skrev her - det er jo bare for en periode - dette også :-)
Rose69 Skrevet 23. februar 2011 #10 Skrevet 23. februar 2011 Junior på 7 mnd våkner alltid etter 30 minutter, så hvis jeg ønsker at han skal sove lenger "hjelper" jeg han videre i søvnen ved å rugge på senga eller starter å trille vognen (hvis vogna står stille) .Men noen lang-dupp blir d aldri her i gården.max 1 time. (Men er jeg ute og triller tur slipper jeg jo selvf dette.Men aldri noen lang dupp uansett...max 45-60 min...i bevegelse) Hører også m andre mødre at jo større babyene blir jo mer skal de få med seg av ting rundt seg, og lyder og stemmer er blitt et problem.De våkner lettere. Junior har 2-3 korte dupper på kun 30-45 min daglig.J har slutta å stresse.Han sover fra kl 19-06, m en kort amming v 04/05 tiden. (Men nå er d tenner på gang,så nå er det bare baluba og kaos...ja ja :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå