Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Mini hater å ligge på ryggen "alene", dvs ikke oppå enten meg eller pappan. Så i litt desperasjon i går for å kunne gå og lage meg litt mat prøvde jeg å sette han i vippestolen. Og det funket! Han satt fornøyd og pludret litt før han plutselig sovnet Men så tenker jeg at det kanskje er litt tidlig for han å få sitte der? Den har tre trinn, så han sitteligger litt på en måte på det nederste hakket, men jeg er jo selvsagt engstelig for ryggen hans og feilbelastninger såpass tidlig. Noen som vet hva som er anbefalt alder for vippestol?
romsa Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 Jeg begynte å sette lillegutt korte perioder i vippestol da han var 6 uker, etter "godkjennelse" fra hs. Har Babybjörn 3-trinnsstol, og han sitter fint der på laveste innstilling. Er vel anbefalt at de ikke sitter mer enn max 30 minutter i starten (og max et par ganger daglig).
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 23. februar 2011 #3 Skrevet 23. februar 2011 Aha, supert.. Har Babybjörn sin jeg og. Da satser jeg på at det går greit med en liten stund om dagen. Det er gull verdt med noen minutter til å lage mat og dra over gulvet med støvsugeren
hol(L)y COW Skrevet 23. februar 2011 #4 Skrevet 23. februar 2011 Brukte vippestol fra dag 2 vi - men den har full liggestilling.
V&A Skrevet 23. februar 2011 #5 Skrevet 23. februar 2011 jeg har Baabybjørn sin vippestol, og hun låg i den fra hun var ca 2 uker... ikke lenge om gangen selvfølgelig hun hadde seg en periode hvor hun BARE hylte og skrek.... det varte i 2 uker, og da bysset vi hele tiden! etter det har jeg bevisst lagt henne på gulvet på ryggen slik at hun blir vant med det og liker seg der nå er hun 6 mnd og sitter bare i vippestolen om jeg er i dusjen (tar henne med meg på badet) og kanskje en gang når hun får middagsmat eller grøt
EllaMaria Skrevet 23. februar 2011 #6 Skrevet 23. februar 2011 Babybjørn med myk rygg (altså den som bare et "tøystykke", ikke den som er stiv i ryggen) er det bare å bruke. Jeg var redd for å bruke den fordi jeg hadde fått beskjed om at de måtte vente til de var tre mnd, men den modellen har jeg fått beskjed fra både fysioterapeut og manuellterapeut at det går helt fint å la ham ligge i. Brukte den fra han var rundt fire uker gammel. Han har hatt noen feilstillinger i nakken og ryggen, og fysioterapeuten sa til og med at det var BRA for ham å ligge i den, fordi han fikk nakken i riktig stilling. Så han koser seg i den titt og ofte. hvis tassen sovner i den er det visst enda mindre "farlig" fordi musklene da slapper av. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå