Puppen og lillemor Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 snuppa bare "tuller" og vil ikke spise ordentlig.. hun hyler og griner og stritter imot når jeg prøver å legge henne til! Dette har pågått en måned nå, og jeg nærmer meg punktet hvor jeg sier at nok er nok.. hun får tydeligvis i seg nok mat for hun legger på seg godt - eller har i hvert fall gjort det til nå. Men nå har hun vært litt survete i det siste, og jeg lurer på om det kanskje kan bety at hun ikke får nok mat.. men hun vil ikke ha om jeg legger henne til (og det er masse melk), så sånn kjempe sulten er hun vel ikke! Hun får grøt på kvelden, og nå vurderer jeg å introdusere grøt til enten frokost eller lunsj også, slik at jeg kan slutte å bekymre meg for hvor mye mat hun får i seg.. Men hun er bare 4 måneder og 1 uke, så jeg synes egentlg det er litt tidlig! Men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre På natta derimot sover hun kjempe godt og spiser som en helt - uten noe hyling og skriking! så jeg vurderer å kutte ut ammingen på dagtid og bare tilby på natta -noen med erfaring? vil jeg klare å opprettholde melkeproduksjonen ved å amme en gang på natta + en gang på morgenen??
lovina Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 Mini her er tre måneder og styrer på samme måte. Har funnet ut at jeg legger han til puppen for ofte, at han egentlig ikke er sulten, eller at han har luft som skal opp. Jeg ville ikke gitt opp hvis jeg var deg Hun legger jo på seg og du har nok melk, samme er det her, han legger fint på seg. Jeg ammer mye på natt, men stresser ikke med det, har sluttet å se på klokka, lettere å sovne igjen da Men så samsover vi da Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!
jlille Skrevet 23. februar 2011 #3 Skrevet 23. februar 2011 Hva med å pumpe deg og gi på flaske? Ved pumping opprettholder du i hvert fall melkeproduksjon
Tingenes Herre Skrevet 23. februar 2011 #4 Skrevet 23. februar 2011 Det der gjorde min også da hun var 2 mnd gammel. Viste seg at jeg la henne til for ofte. Hvor ofte ammer du? Drøy til hun er skikkelig sulten, så kanskje det løser seg. Her gikk det over da jeg lot det gå over 3 timer mellom hvert måltid. Da begynte hun å elske puppen igjen!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. februar 2011 #5 Skrevet 23. februar 2011 Har du prøvd å amme liggende på dagen også, i et helt mørkt, stille rom, slik at hun ikke blir forstyrret og det ligner mest mulig på natt?
Lizzie_81 Skrevet 23. februar 2011 #6 Skrevet 23. februar 2011 Har du evt vurdert å få en kiropraktor til å se på henne? Det kan være at det er nakkesmerter som gjør at hun hyler til.. Gjør hun det oftere på den ene siden enn den andre? Jeg hvis ikke så kan det være at hun rett og slett ikke vil. De fleste beviser går gjennom sånne perioder.
Puppen og lillemor Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2011 jeg har virkelig prøvd alt.. mørkt rom osv.. Men i dag har jeg latt det gå enda lengre mellom hver gang jeg har lagt henne til (minst 4 timer) - og da har hun i hvert fall spist litt.. så i dag har vi hatt en veldig bra dag egentlig! så takk for gode råd alle sammen.. Jeg gir ikke opp riktig ennå.. vil gjerne amme henne en stund til mens jeg introduserer fast føde sakte men sikkert..
super_s Skrevet 6. mars 2011 #8 Skrevet 6. mars 2011 Her i huset er det omvent. Mini er 12 uker nå og nekter pupp på kvelden. Så fra 20 tiden på kvelden til han våkner i 8 tiden på morgenen er det flaksemat på menyen. Om dagen får han bare pupp. Lurer på om han har det etter meg på et vis, for jeg har blitt fortalt av min mor at jeg ikke ville ha mer pupp i det hele tatt da jeg var 3 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå