Gå til innhold

Mannen min vil bare ha sommerbarn så nå nekter han å ha sex uten kondom


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hans argument er at det er praktisk å få barn i fra mai til august pga barnehageplass og fordi det er uaktuelt for ham at en av oss må ha ulønnet permisjon utover den vanlige permisjonen.

 

Vi prøvde i høst, men når desember kom så bestemte han seg for å "sette lås på matskapet for i år" som han kaller det siden jeg ikke hadde blitt gravid. Vi har ett barn på snart to år så det er ok for meg å vente et år til, men jeg får litt hetta av hans kontrollfreaktendenser, og har prøvd å spørre ham hvor mange år han er villig til å vente på nummer to. Jeg får jo direkte prestasjonsangst for ikke å bli gravid i "parringstiden" neste år heller.

Jeg har egentlig litt lyst til å bli ferdig med småbarnsperioden, men det er vanskelig å få ham til å skjønne at det ikke er verdens undergang å få barn utenfor sommermånedene.

 

Når han insisterer på kondom (for han har ihvertfall skjønt at han ikke får meg til å bruke prevensjon mellom prøveperiodene) så kjenner jeg at jeg rett og slett ikke har lyst til å ha sex. Og da flirer han og sier at "hvordan skal vi få et barn til da, vi som ikke puler engang". Et forsøk på å være morsom fra hans side tror jeg.

 

Høres sikkert ut som en trollinnlegg, og jeg skulle ønske det var det.

Noen gode ideer til å få ham bort fra disse tvangstankene?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner han godt jeg. Er kontroll freak selv. Men har man prøvd noen pp og ikke blitt gravid så kan man kanskje ikke forvente at man kan planlegge unnfangelsen på denne måten. Du får forføre han da vet du, plasser han ikke har kondomen klar hehe

 

Hadde heller ikke hatt lyst på sex om dette hadde skjedd meg. Du får trøste deg med at det er lettere å bli gravid når kroppen ikke er vant til sæden ... (har jeg hørt)... mulig det bare er tull da.

 

Du får si at han får vente med sex til parringsperioden da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den var bra; Vente med sex til parings perioden:)

Men jeg kan forstå hans argumenter. Jeg har selv et høst barn og et vår barn og jeg syns selv ting gikk mye lettere med barn født i mai.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...