Gå til innhold

Legekontroll 11+3 og ingen hjertelyd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har opplevd dette? Er det tidlig å få høre hjertelyd, eller burde man høre det nå?

Svar mottas med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, var til første ordinære kontroll igår er 11+2 idag. Legen ville ikke forsøke engang siden det var så tidlig. Var på ul pga risikosvangerskap på mandag så vet heldigvis at alt er ok.

Med eldste fant ikke jordmor hjertelyd før i uke 16, i forrige svangerskap fant hun den i uke 14. Er nok litt tidlig enda så du kan slappe av:-)

Skrevet

Godt å høre:) Hadde tidlig ul i uke 8 jeg og da slo heldigvis hjertet<3 er akkurat likt vi da! Når har du fått termin?

Synes bare det var rart han ikke hørte noe, for han sa livmoren var ca 8 cm over skambeinet.

Takk for svar:)

Skrevet

Heisann,

Først må jeg få gratulerer med graviditet:) Når det gjelder hjertelyd så er det ikke unormalt at man ikke høre det så tidlig i svangerskapet. Det samme skjedde med meg da jeg gikk gravid, og her sitter jeg med en velskap gutt på 3,5 mnd :) Lykke til og kos deg masse under svangerskapstida.

Skrevet

Fastlegen min fant ikke hjertelyd i uke 16, men sa at jeg ikke skulle uroe meg for det. Nå er jeg i uke 23, og har vært på ordinær UL og både sett og hørt minsten i magen. OG jeg kjenner ham veldig godt :-)

Skrevet

Ja, vi er like langt:-) Jeg har fått foreløpig termin 14. september, ul og menstermin stemmer helt overens.

Livmoren min ligger også godt over skambenet, men på ul kunne vi se at lille ligger langt nede, de fyller jo ikke livmoren enda så kanskje derfor? godt at du har vært på ul, da kan man liksom slappe litt mer av.

Skrevet

ikke vær redd, det trenger ikke være noe galt i det hele tatt.. :) er ikke alltid en kan høre det så tidlig.. var hos jordmor i dag, jeg er 10+5, jordmoren min fant hjertelyden... men hun ble litt overrasket også, siden hun egentlig ikke trodde hun kom til å finne den... :)

Skrevet

Jeg var hos legen i dag, og han sa på forhånd at vi sikkert ikke kom til å finne noen lyd. Jeg ville prøve likevel. Opplyste ikke legen deg om at dere kanskje ikke kom til å finne noen lyd? Jeg har sett hjertet slå på ul, så jeg vet at det er liv :)

I dag hørte jeg bare fis i tarmene :D Litt flaut... det går visst ikke an å høre igjennom luft. Det beste er å ha full blære, for det leder igjennom vann :) Jeg var tom, for jeg hadde tatt urinprøve. Neste gang skal jeg komme dit med morgenurin i blæra. Da blir det action tenker jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...