Gå til innhold

svigerfar tror ikke jeg klarer noe, ikke engang 1+2.. har jeg da lov til å reagere på dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har pusset opp vegger og gulv på barnerommet. alene. byttet vegge plater. og lagt gulv. dette helt selv.

 

jeg lov å reagere når svigerfar kommer med slike komentarer:

har dere penger til dette da??

dette kan ikke du ha gjort. du klarer vell ikke sånt.

 

 

jeg og svigerfar kommer aldri til å bli venner.. han liker meg ikke og har hele tiden lagd bråk og problemer for oss.

 

er det riktig av meg å holde kjeft eller kan jeg si noe.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja skulle til å skrive det samme, mannen sin oppgave dette her! Og det burde han jaggu meg for deres skyld synes jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en gammel dust. Hadde ikke brydd meg et øyeblikk om tullingen, og lukket ørene hver eneste gang han åpnet munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en dust. Selvsagt har du lov til å reagere på det. Du kan be ham slutte å snakke nedsettende til deg og si at du er minst like smart som han og om han vil kan dere jo ta en IQ-test sammen:-) hehee. Ellers bør jo mannen din forsvare deg, for det er hans jobb å ta oppgjøret med sin familie. Men jeg ville garantert "forsvart" meg selv for jeg klarer ikke holde kjeft om jeg føler meg urettferdig behandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gidda å brukt en kalori på å irritere meg engang. Innse at enkelte mannfolk er grettne gubber og slutt å vær så forbanna hårsår.

Tror svært mange såkaldte svigerfamiliekonflikter skyldes at enkelte faen ikke tåler en eneste kommentar, gjelder å enten ikke bry seg da eller sette seg i respekt en gang for alle.

Jeg kjefta min egen svigermor huda full etter at hun hadde klippet håret til et av våre barn uten å engang spørre oss først. Men vi er ikke uvenner i dag av den grunn, la seg skinnflat og beklaga og jeg har ikke gnåla mer om det etter den ene gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg kjenner at jeg koker på dine vegne!

 

Jeg hadde bedt mannen min ta en prat med gammel'n, det går jo faktisk ikke an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mann vil ikke lage bråk. han prøver å lage minst mulig diskusjoner om ting. når det gjelder ting så har det hvert bråk i snart 5 år. og dette fordi svigers ikke liker meg. og vil ha meg vekk,. noe de ikke har klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike kommentarer kan min far komme med til oss. Da svarer jeg bare "Åjo, det går bedre med oss økonomisk enn du tror" og "Ja, er det ikke rart alt vi klarer selv om vi bare prøver". Eller for å irritere han så sier jeg at jeg har lært det på sinnasnekkeren, he he. Da begynner han alltid å le, for en kan jo ikke lære slikt på tv, he he :)

 

Og når vi får kommentarer på det vi ikke klarer selv som han irriterer seg over, så svarer jeg bare sånn ting som: "Jammen, se hvor flinke vi er med hagen da!" Eller noe sånt idiotisk.

 

Min far har bare mye av den nederlatende undertone i seg, men jeg vet jo at han er kjempe stolt og glad i både meg og mannen allikevel. Som ha viser på mange måter, bare ikke med ord. For det er han ikke flink med.

 

Så tipset mitt er bare å lære å svare han gamle gretne gubben med en hyggelig tone tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå handler det ikke om å være hårsår, men faktisk å behandle andre med respekt. og svigerfar behandler meg som dritt. han tror ikke jeg klarer noe. tror jeg lever på min mann, ikke jobber, og klarer ikke lage mat, ikke oppdra unger,. og han tror at min mann gjør all jobben med ungene.

 

jeg jobber. i perm nå med minste ungen.

jeg lager middag hver dag. enten alene eller med min mann.

jeg og min mann tar oss av ungene sammen. noen ganger hver vår unge. vi har en på 2 år og en på 5 måneder.

 

sivgerfar gjør så jeg sliter. det fordi det er komentarer som dette hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke finne deg i å bli behandlet som en idiot av mye større idiot nei. Bare til å synge ut nøyaktig hva du tenker og dessuten bør din mann komme med noe også.

Minner forøvrig om min svigerfar, uten tvil den største idioten som har gått i 2 sko.

Jeg har bodd alene i ca 15 år, eid både leilighet og hus alene og gjort masse selv. Jeg skifter dekk på bilen og klarer det meste. Dessuten har jeg en utdannelse og god jobb og i det hele tatt burde det være åpenlyst for en hver at jeg er selvstendig og flink og praktisk anlagt og mer og mer. Men tullingen tror ikke jeg kan slå inn en spiker og snakker til meg som om jeg burde ha alt inn med teskje. Man kjenner andre på seg selv sier jeg...

Faen, han går meg på nervene med den arrogante og sjåvinistiske holdningen sin. Bruker definitivt mange kalorier på å irritere meg ja. Og jeg har sagt min mening utallige ganger. Men her går komunikasjonen bare en vei,-monologer fra ham.IDIOT!!

Puhh,godt å få ut litt frustrasjonsdritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...