Gå til innhold

Små barn med lungebetennelse. hvor lang tid før de kan gå i barnehagen igjen*?

Anbefalte innlegg

Minste her på 2 år har fått lungebetennelse og begynte for to dagr siden på medisiner. Begynner å kvikne til nå, sover ikke hele tiden og feberen er blitt moderat (38,2). Noen her som har hatt barn med lungebetennelse og som kan si noe om hvor lang tid de brukte på å komme i grei nok form til å gå i barnehagen? Har googlet litt og der står det at det kan ta opp til flere uker. Stemmer dette, så sliiiter vi.

Fortsetter under...

Kan ikke snakke på vegne av barn, men kan snakke på vegne av meg selv.

Jeg har hatt lungebetennelse to ganger.

Første gang var jeg ødelagt i 10 dager, og trengte noen dager etter det på å spise meg opp.

Andre gangen trengte jeg to kurer, var ødelagt i tre uker og trengte ytteligere en uke på å spise meg opp.

Noe før klarte jeg å ta meg rundt, men ble utslitt etter det minste.

Så du bør nok belage deg på iallfall et par uker hjemme.

Når en starter på medisiner merker en med en gang en stor bedring, og så går det sakte med det siste fram til slutten av kuren.

Rart, det sa ikke legen vi var hos noe om (fastlegen vår har vinterferie). Får vel ta en telefon og høre hva de sier da.

Men hvor lang tid tok det da, før de var klare?

hi

Venninnen min sendte sønnen i bhg med stygg hoste og litt feber(!)

Han ble verre og legen fant ut at det var lungebetennelse.

De holdt han hjemme en uke, men ikke noe legebesøk før bhg start.

Jeg reagerte på dette, når jeg så leser om dere ser jeg at jeg reagerte med rette.

ja, ja, er det sånn så må jeg begynne å ta ut litt ferie tenker jeg. Begge jentene hadde vankopper i januar og selvfølgelig ikke samtidig, så det er ikke fryktelig mange syktbarndager igjen her i huset..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...