Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke tenkt, men lurer på om jeg allikevel skal kjøpe ski til min sønn på 2 år nå i år. Han ser på de store barna i barnehagen og har virkelig lyst å prøve. I tillegg er han og har vært hele tiden langt fremme motorisk. Hvilke ski anbefaler dere? Kan man ikke kjøpe ski hvor man bruker vanlige sko inni slik at han såvidt får prøvd det nå i år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp slike til å ha støvlene i nå i år og bruk heller penger på skikkelig ski til neste år. Det blir bare bittelitt med ski på i år antagelig og støvlene er mye bedre å gå i enn skiskoene

Skrevet

Vår gutt er 2,3 år, han har "mast" seg til ski nå, vi fikk et par brukte sånne som de bruker vanlige støvler i. Så de hadde sånne på g-sport til 199 kr ca.

Trodde vi skulle vente til neste år også, men lot han prøve siden han hadde så lyst. Det har gått kjempefint, har bare gått noen ganger på veien her etter det har kommet et lite lag med nysnø. Han syns det var moro og at han selv var flink. Er ikke noe spesielt langt fremme motorisk heller, helt normal tror jeg.

Skrevet

Vi kjøpte brukte Fischer-ski (med noe riper...) med staver og skisko til 250 kr på finn.no til jenta vår på snart 3. Vi er veldig fornøyd og hun koser seg ute på ski. Lurt å ikke ha for lange ski, vi kjøpte 90 cm. Staver trenger de jo strengt tatt ikke første vinteren. Og de fleste skisko er små i str, så vi måtte ha str 28, selv om hun normalt bruker 25.

Skrevet

Ski man kan bruke vanlige sko i her også. Ser kun fordeler med det første året, neste år får vi se det an tenker jeg, spørs på interessen og ferdighetene... skisko er dessuten skjeldent veldig varme, og der vi går mest på ski er vinteren forholdsvis kald... ser forøvrig også for meg et lite styr om poden skulle være ute å leke og plutselig får lyst til å prøve skiene, og må inn å bytte sko først... for så å gå på ski i tre minutter før noe annet plutselig fenger mere.. :) Nei, anbefaler mere fleksible (og dermed billiger) ski- uten egne sko:))

Skrevet

Har en gutt som blir 2 år til uka, og han prøvde ski for første gang på søndag. Gikk som bare det. Jeg trodde han kom til å dette og synes det var vanskelig, men han bare gikk og gikk gikk. Det var ski med vanlig sko i. (Har arva). Neste år blir det nok ordentlig ski med skisko tenker jeg. Det er ikke for tidlig å prøve ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...