Gå til innhold

Inspirert... Er det "lov" for jenter å ha kort hår?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om du barberer alt håret av jenten din - så ja, da må jeg se to ganger om hvilket kjønn det er.

For her snakket vi om laaaangt hår på gutter, og da må det motsatte være kort,kort på jenter.

Like stygt begge deler!

Ikke pent med korte sveiser på små barn/jenter =)

Min lille dukke har flette til midt på ryggen i dag, hun er 1 1/2 år, og har MYE hår! ;)

Jenter får lov til å velge kort sveis når de kommer til ungdumsskolen, IKKE før! (Altså her i huset..) De får selvsagt klippe det opp til halsen el.liknende, men det må være plass til strikk i det!

=)

Og mine gutter blir klipper hver 8.uke hos frisøren...! Kort, kort kort!!!!

Hoioioioi! :)

Din "lille dukke" får selvfölgelig ikke velge selv nei.

Jeg hadde liksom fått det inntrykket her inne at barna alltid må få velge alt selv og at foreldre aldri skal bergense barna sine. Men det er kanskje bare deg anonoym 10:30...

Er holdningene (og smaken) så gammeldags her inne virkelig?

Jeg har alltid hatt kort hår og nå i voksen alder barberer jeg det av med jevne mellomrom (blir gal av å ha hår) og jeg får höre at jeg kler det veldig godt. Ikke at det bryr meg da, jeg trives jo med det uansett.

Jeg for min del synes langt hår (uansett på hvilken kjönn) ikke er spsielt fint. Dessuten mye jobb. Stedatteren min har masse halvlangt hår, og det tar en evighet å föne!

Synes kort hår og pannelugg f.eks på små barn er kjempesött! :)

Har dette virkelig noe med kjönn å gjöre?

Barna får velge noe selv, som feks pålegg på nista og det tøyet som er på utsiden av ulltøyet (nå på vinteren)

Men vi har forskjellige meninger bare, det må da være greit? mini her får myyye skryt for sveisen hennes. Nye fletter hver dag, det er jo kjempestas! Og jobb å stelle barna... So? Er jo hyggelig med litt kosetid på badet på morran! Hun sitter forran speilet, og nyyyter å bli stelt og dollet opp på håret. =)

Og om du tenker at hun er ei som kommer i ballerinakjoler i bhg, tar du feil... Hun kommer i lyseblått ulltøy, som er etter storebroren!

Og jeg mener at lugg generelt sett er stygt. (Noen som kler det, men det er heller unntaket...)

Sånn tenker jeg

Annonse

"Doller" du like mye med broren da? Eller "passer ikke det seg"?

Sikkert kos å bruke en time på badet når de er små, men fort nok blir de store og tror det er greit å okkupere badet hele morran, og ikke minst tror det er nödvendig fordi de er jenter! Bläh...

Joda, doller med broren også =) Han liker å gå med smykker bl.annet, og arvet pappaens fotballsmykke (som han hadde fått til konfirmasjonen) Det er stas.

Nå har vi flere bad, så om de vil okkupere et bad på morran når de blir større, tar vi et annet! (Og det tar ikkke en time å lage fletter ...)

Nei, det er visst ikke lov det. Datra mi klippet seg til skolestart og var fryktelig stolt over den kule sveisen sin. Hun ble rett og slett mobba for å ha kort hår, til og med av elever opp til 7. klasse. Det var kjekt for en 1. klassing, det.

desverre er det dumme folk overalt. Stakkars datteren din! Ingen burde mobbes for noe sånt... Utrolig hva barn kan finne på å gjøre.....! Klem

hilsen ano over her som mener jenter burde ha langt hår....(Men at ingen skal mobbes for sveisen enten den er skallet, kort, lang, rød eller brun...!)

Annonse

Jenta mi ble smitta av lus. Det var et mareritt. Ether fire kurer fant jeg enda en bitte liten lus, sikkert et egg som hadde klekket. Fikk ikke kjemmet de fine krollene hennes godt nok. Hun fikk kort, kort haar. Fine kjoler, og rosa blonder, gjor fint opp for langt hair. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...