Lille persille* Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Her ammes det som det alltid har gjort, dvs hun får grøt kl 18 og litt mormelk når jeg legger henne 18.30. ammes da igjen kl 24 - 03 - 06. Morgen kl 07. Kjenner at jeg gjerne kunne ha tenkt meg å kutte 03 ammingen, men er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram. Det beste er jo å slutte helt på natta da, men synes hun er litt liten enda. Hun spiser 2 grøtmåltider om dagen. Har ikke startet med middag enda.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 ja her ammes det ca hver 3 time hele døgnet. får grøt til kvelds men varierer velig hvor mye han spiser, har startet med litt middag de siste dagene.
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 23. februar 2011 #3 Skrevet 23. februar 2011 Her ammes det fortsatt to ganger om natta. får grøt klokka 18.15. pupp på senga kl 19.30-20.00. etter det får han mat ca kl 01.30 og kl 05.30. vi står opp en gang mellom 8 og 9.
V&A Skrevet 23. februar 2011 #4 Skrevet 23. februar 2011 jeg legger jenten vår på snart 6 mnd ca 18.30 eller 19.00.... av og til kan det være hun legges klokken 20.00 også! men nå har hun fått litt grøt om kvelden, ikke en hel skål, men ca. en halv og så skifter jeg på henne og går inn på rommet hvos hun får pupp... enten sovner hun på puppen og jeg legger henne ned, ellers drikker hun seg ferdig og jeg legger henne men da kan hun holde seg til klokken 06.00 neste morgen før hun skal ha pupp så sovner hun igjen (gjerne ved siden av meg) og vi står opp i 07.30 tiden når storesøster vekker oss før hun fikk grøt våknet hun gjerne klokken 01.30 og fikk mat, og så kanskje i 04.30 tiden.... litt +/- på klokkeslettene da, men jeg merket stor forskjell da hun fikk grøt!
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 23. februar 2011 #5 Skrevet 23. februar 2011 Min avvente seg selv gradvis fra han var ca 5,5 mnd. Det var da jeg startet å gi fast føde, så tror han var veldig klar for det.. Da han var 6 mnd, så ammet han kun en gang (enten sent på kvelden eller tidlig på morgenen). Jeg har ikke ammet han etter leggetid fra han var 7 mnd (3-4 måltider om dagen). Det skjedde på dagen... Vær flink til å dytte inn smokken eller tilby litt vann, så kanskje du også er heldig og det skjer av seg selv! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå