Gå til innhold

Har barna deres vinterferie nå? Det har ikke min datter :(

Anbefalte innlegg

Hun er hos pappaen sin nå i "ferien", men er på SFO fulle dager likevel. Pappaen bor 4 mil unna skolen, og hun blir levert grytidlig, og hentet sent. Jeg bor 400 meter fra skolen, og har sagt at hun kan være her istedenfor SFO, men neeeeei! Jeg foreslo noe, det må jeg jo for all del ikke gjøre! Så da er jenta mi på SFO rett nedi gata da, mens jeg sitter her og gjør ikke noe....

Dagens furteklaging fra meg...

Fortsetter under...

Det er hans uke, hans ferie. Vi har satt det opp slik i samværsavtalen vår. Annenhver ferie her og der, og i år var det hans tur. Men når han ikke engang gidder å ta ferie, så fortjener han igrunn ikke å ha henne der. Henter henne 16.30, er hjemme 17, hun legger seg kl 19... hva er vitsen da?

Joda, jeg kan alltids hente henne, om jeg vil ha han og hans advokat på nakken.... :(

HI

Uff, kjenner meg igjen. Sånn er det her til vanlig. Faren jobber lange dager og henter gutten på SFO rett før stengetid, mens jeg går hjemme i permisjon. Har foreslått at han kan gå hit etter skolen så kan faren hente han her etter jobb, men det er ikke aktuelt. Vi bor begge med gåavstand fra skolen.

Bestilte til og med time på familievernkontoret ang dette. Men det hele endte opp med at han hadde rett. I følge hun på familievernkontoret har han rett til å bestemme hvor gutten er når han har samvær. Da må vi endre på samværsavtalen, og det var ikke faren hans intr uten en evt rettsak.

Så forstår hvordan du har det, og det er jo lett for andre her å si at du bare kan hente henne. Bråket som evt vil komme i kjølevannet av det vil også gå utover din datter.

Det er jo bare tilfeldig at jeg har fri nå, (er sykemeldt) men JEG skal hvertfall ha ferie når hun har ferie.

Jeg kan jo ikke bestemme hva han gjør med sine ferier, om han leverer henne på SFO eller ikke. Han er jo på jobb. Mange er jo på jobb nå og har barna i bhg og SFO.

Det jeg syns er tøft er at han ikke kan levere henne hit til meg, sånn at vi kan ha det hyggelig sammen, også kan han heller hente henne igjen når han er ferdig på jobb.

Han dukker forøvrig aldri opp på mekling, vi har prøvd...

Annonse

Nemlig 10:12, det er nettopp det som gjør det vanskelig. Han har all rett til å bestemme når det er han som har samvær, og han har også rett på å dele feriene med meg....

Det er bare så håpløst at han skal være så forbanna sta hele tiden, og ikke se hvordan jentungen kunne hatt utbytte av det. Hun sa selv at hun ville være hos meg istedenfor på SFO, fordi broren hennes slipper bhg nå. Det er tross alt vinterferie, og hvor ofte får man tatt ungene ut av skolen? Det er jo bare i feriene det nå....

HI

Nemlig 10:12, det er nettopp det som gjør det vanskelig. Han har all rett til å bestemme når det er han som har samvær, og han har også rett på å dele feriene med meg....

Det er bare så håpløst at han skal være så forbanna sta hele tiden, og ikke se hvordan jentungen kunne hatt utbytte av det. Hun sa selv at hun ville være hos meg istedenfor på SFO, fordi broren hennes slipper bhg nå. Det er tross alt vinterferie, og hvor ofte får man tatt ungene ut av skolen? Det er jo bare i feriene det nå....

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...