Gå til innhold

fy f* for ei svigermor / mor.... ang bryllup


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå er det ikke lenge til vi skal gifte oss.

Var meningen att vi skulle holde det hemmelig, siden vi har dåp samme dag.

 

Han fekk lov og fortelle det til dei i går, når han besøkte dei.

Og han kom hjem igjen etter noen timer, aldri sett han så skuffet før !

vert sammen i 10 år, men aldri sett noe sånt.,

 

Då hadde altså mora hannes sagt når han fortalte att vi skulle gifte oss.

"Off, enda ett utlegg på gaver då"

 

Så hinta han om kansje hun kunne betale dressen hannes, siden hun betalte bryllupet til broren hannes til 70.000 !!!!!!

all drikka, maleri til 6000, hjemmelaget kjøkkenbord til 50000.

 

Men neida, han fekk i svar att hun ikke kunne hjelpe han.

Jeg får så vondt inni meg !!

Her ser han min familie betale for brudekjolen min, maten og alt.

Jeg er så forbanna på moren hannes att jeg har lyst å sette meg ned å grine, rett og slett !!!

 

måtte bare få det ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo hende svigermor bare trenger litt tid til å fordøye det hele. Regner med at broren hans kanskje involverte henne litt tidligere og at det var et planlagt bryllup. Hos dere skal gjestene tydeligvis tas på senga ved at dere gifter dere samtidig.

 

La henne summe seg!

 

Når det er sagt er det direkte frekt av deg å forvente økonomisk støtte og bli forbanna på henne.

Kanskje hun ikke vil støtte det fordi hun ikke liker deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjipt at de forskjellsbehandler barna sine på den måten. Han burde være tøff nok til å si at det er sårende, men at han ikke forventer noe. Hvorfor skal familiene deres betale for deres bryllup? Bare koselig med bidrag, men det burde være en bonus i stedet for en kjepphest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da hun nevnte at det ble mye utlegg på gaver så burde jo mannen din forstå at det å betale for dressen hans ikke ville bli særlig populært eller?

 

Jeg skjønner ikke dere som blir så skuffet fordi foeldre ikke kan betale for bryllup altså.

 

Jeg ser den at det er veldig surt fordi broren fikk så veldig mye, men da har sikkert tingene forandret seg siden den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt hårreisende at dere ikke skjønner at dette er skikkelig dårlig av foreldrene. Glem pengene; man forskjellsbehandler ikke barna sine på den måten. Det er skikkelig leit for broren, som må sitte igjen med følelsen av å ha gjort noe galt overfor broren sin, og det er helt forferdelig vondt for mannen å oppleve at foreldrene utviser all velvilje og raushet i hele verden overfor broren, og ingenting overfor ham. Det er slike ting som skaper splid i familier, og det er noe absolutt alle normalt smarte og snille mennesker forstår.

Når det er sagt, er det selvfølgelig ingen selvfølge at foreldre betaler bryllup. Men det har altså ingenting med saken å gjøre. De betalte brorens.

Håper det er , som den første skriver her, slik at de ble tatt på senga, reagerte litt rart og kommer tilbake til mannen din med en annen holdning om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var meningen vi skulle betale alt selv, men så tillbydde foreldrene mine seg for å betale for maten og kjolen min, da takket jeg ja :)

 

Men grunnen til jeg reagerte var fordi att hun betalte hele bryllupet til svigerbroren til 70.000 pluss masse gaver.

Menst samboeren ikke får litt hjelp til en liten dress engang.

 

For min del trenge hun ikke å betale noe, men jeg har så vondt inni meg, siden samboeren hadde rekna med att ho ville bli helt i 100, og tilby seg.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommentaren om utlegg til gaver er heit bak mål og høyre ikkje heima i det heile tatt. At dei ikkje vil betala er derimot noko anna. Klart ein kan ikkje kreva at dei skal vera med og betala, men i og med de har planar om å gifta deko i dåpen så reknar eg med at bryllupet er lite, "på sparket", og MYKJE billegare enn det til broren hans. Og når dei var med og betalte det bryllupet så ser eg ingen grunn til at dei ikkje skal vera med her heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan jo faktisk hende at svigerforeldrene er i en annen økonomisk situasjon nå enn det de var da broren giftet seg.

De har jo ikke fått noe tid til å spare opp heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan dere ikke bare overse henne og være glade over pengene din familie betaler. er moren hans som vet da i bryllupet at hun ikke har bidratt.

 

hos oss betalte svigers ingenting, min mor betalte kjolen min, dress til guttungen, og 5000 kr til mat. vi koser oss heller med det at min mor faktisk ville betale noe. svigers ville ikke,. nå har ikke søstrene til min mann giftet seg enda, så vet ikke hvordan det blir for de.

 

jeg ble litt sur når jeg fikk vite at svigers ikke ville bidra, men valgte heller å være glad for at mamma ville hjelpe. jeg involverte ikke svigers i noe av planlegginga til bryllupet. jeg gjorde det meste selv. og spurte mamma om det var noe.

 

jeg står veldig nær mamma så uansett så hadde jeg spurt mamma om hjelp uansett om svigers hadde betalt noe eller ikke,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være, men da får de forklare ham det på en skikkelig måte og si at de planlegger å kompansere for det i fremtiden, eller at broren skal betale tilbake noe eller et eller annet som gjør at de får forklart at de forstår at man ikke kan forskjellsbehandle så grovt. Uansett er det helt bak mål å betale for ett bryllup når man har to sønner hvis man ikke vet at man kan bidra tilsvarende i den andres liv. (Anonym fra i sted)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

 

Bare sitt sammen med svigermor og SKYT over å RAUSE dine foreldre er og hvor TAKKNEMMELIG du er for støtten fra DEM! He he he he, eller bedre; Få mannen til å gjøre det! =) Så kanskje de kommer på andre tanker!

 

 

He he he... Nei, vet du hva, om mine foreldre hadde brukt 70 000 + på min brorsbryllup, hadde jeg faktisk FORVENTET at de støttet meg også! Hvertfall LITT!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Stakkars mannen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10:03. Takk, du forstår hva jeg mener.

Pengene bryr vi oss ikke om, vi reagerte bare på hvordan hun sa ting, og att hun ikke kan hjelpe han med noe, menst gullbroren fekk alt i hendene.

 

Grunnen til jeg ragerte så voldsomt, var fordi jeg var med på og kjøpe inn ting til broren sitt bryllup for 3 år siden, og vet hvor mye hjelp han fekk.

Menst samboeren må klare alt selv.

 

Får vondt på hannes vegne ! for jeg ser hvor lei seg han er.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry ass, men det dummeste jeg leser er voksne mennesker som nærmest forventer at foreldrene skal betale bryllupet for barna.

 

Men når det er sagt og svigermor har punget ut 70.000 ++ til søsken skjønner jeg frustrasjonen fra dere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er faktisk synd i mannen min nå.

Pengene bryr vi oss ikke om, men måten hun behandler dei to sønnene sine.

 

Nei vi får bare prøve og ta alt med ett smil.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart jeg forstår! Er veldig overrasket over alle svarene du får som handler om at man ikke kan vente å få penger til bryllup - nærmest som om du er en drittunge som forventer å få alt servert. Jeg fatter ikke at folk her inne ikke skjønner at dette handler om alt annet enn penger. Anonym 10:03 & 10:10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt.

Har dine foreldre visst om bryllupet over lengre tid, mens han FIKK LOV til å fortelle det til sine foreldre i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi opplevde det samme... Svigerinnen min giftet seg en stund før oss, fikk dekket maten og diverse annet. Da vi fortalte at vi skulle gifte oss ble de sure fordi mannen og jeg begge er skilt. De betalte ikke noe i hans første bryllup heller da... det skal sies. Vi fikk en gave til 1000,- fra dem OG søstern til mannen. Det er da mans er hvem som er gullungene:) Jeg irriterer meg litt fordi det blir så ekstreme forskjeller... Men vi forventer aldri noe støtte til ting, vi skal nok greie oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei heks!

Og for en måte å reagere på når sønnen din kommer og forteller at han skal gifte seg!

 

Man forskjellsbehandler bare ikke barna sine, det er utrolig stygt gjort. Hvis den økonomiske situasjonen har endra seg så drastisk, så får hun heller forklare det på en ordentlig måte.

 

Jeg og mine søsken har fått beskjed om at vi får et bestemt beløp når vi gifter oss. Så kan vi velge om vi kun vil bruke det til et lite brullyp, om vi vil bruke alt på en bryllupsreise, eller om vi vil spe på selv og ha et større bryllup. Alle får det samme - veldig rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes det er ganske frekt av dere å hinte til at hun skulle betale dressen hans, selv om moren hadde betalt brorens bryllup. Kan jo hende hun har en annen økonomi når enn da. Nei stå for deres egne utgifter.

Kanskje hun ikke liker deg som svigerdatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er kipt ift forskjellsbehandling av barna.

 

MEN; dere har jo kanskje behandlet svigermor på en annen måte enn det broren hans gjorde ift hans bryllup????

 

Dere planlegger altså et HEMMELIG bryllup. (hemmelig betyr vel at ingen skal vite???), Så velger dere altså å fortelle det likevel og så forventer dere at foreldrene skal bidra??

 

Som mor hadde jeg også blitt litt skuffet hvis barnet mitt kom hjem og fortalte at "forresten; vi skal gifte oss enste søndag. Kunne dere tenke dere å betale dressen min?"

 

Dere planlegger altså dåp i utgangspunktet. Dere har dermed invitert til selskap i den anledning regner jeg med. Så bestemmer dere dere for at dere skal gifte dere samtidig, og plutselig forventes det at foreldrene skal ta over utgiftene for et selskap dere har planlagt og invitert til?

 

Jeg er helt enig i at forskjellbehandling av barna er uhørt, men synes samtidig ikke man kan forvente at foreldrene skal betale for et hemmelig bryllup.

 

Og hvorfor i all verden forteller dere det til foreldrene når dette skal være hemmelig og overraskende? Høres mest ut som dere forteller det fordi dere forventer bidrag av foreldrene deres til bryllupet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om hun liker meg eller ikke, burde no virkelig ikke gå ut over sin egen sønn, og behandle han som den store stygge ulven?

 

hadde jeg som mor aldri gjort med mine unger!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forventer ikke att foreldrene våres skal betale NEI.

Min mor tilbydde seg for å betale for maten, og kjolen min, jeg takket JA.

 

Grunnen til vi ikke holdt det hemmelig lenger, var fordi att samboeren var redd familien hannes skulle bli så sure, og begynne å grine forran min familie, siden dei er veldig på att dei skal vite ALT som skjer.

 

Så det har ikke med penger i det hele tatt, dressen kjøper vi i helgen selv.

Men det er måten hun behandler sønnene sine forsjellig på vi reagerer.

Vi forventer jo ikke att foreldrene våres skal betale for vårt bryllup.

 

Men siden min mor ville så gjerne, så skal hun gjerne få lov.

 

Så for siste gang, det har ikke noe med penger og gjør, det har med måten hun lager forsjell på ungene sine.

Da tror jeg alle hadde reagert likt med og få litt vondt inni, når eine broren får alt i hendene, menst den siste ikke får så masse som hjelp.

Hun har forsatt GOD tid på seg.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI - bare glem denne diskusjonen. Jeg er som sagt lenger oppi her veldig overrasket over svarene du har fått, og tror at de som ikke har skjønt hva innlegget ditt handler om kommer ikke til å skjønne det heller. Det eneste jeg klarer å lese ut av dette, er at det er mange søskenpar i tiden fremover som kan få noen stygge overraskelser!

Lykke til, håper at de snur for mannen din sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...