Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #1 Del Skrevet 23. februar 2011 Er så sliten og trøtt! Sover skikkelig dårlig og energien er slutt ved lunsjtider. Sliter med numne og vonde fingre og armer, føler meg oppblåst og altfor stor! Blir også fortalt at jeg er litt vel stor nå. Det skal jo sies at vi har nettopp flyttet og holder på med å selge leilighet. Min samboer jobber fullt og jeg er arbeidsledig.. Hvordan "lader" dere batteriene? Føler jeg ikke er flink nok til å ta vare på meg selv og blir så skuffet når samboeren ikke viser hensyn og interesse! Har ikke vært hos jordmor ennå og begynner å ha masse spørsmål og tanker om fødsel og tiden etter. Er i 23 uke Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142943480-sliten-og-tr%C3%B8tt-med-behov-for-%C3%A5-dele-tanker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyland Skrevet 23. februar 2011 #2 Del Skrevet 23. februar 2011 hvisdu har mange spørsmål til jordmor så skriv dem opp. jeg lurte også på mye, men alt var glemt når jeg kom dit...;p jeg er også litt for stor, veide 100 kg da jeg ble gravid, og føler ikke att energien er på topp. ta vare på meg selv slutta jeg med etter førstemann...hehe...men er vel de som får til det også. sover dårlig på natten, våkner hele tiden og snur meg, fordi bekkenet gjør så vondt, men mine beste tips for å få litt mer energi er å evt sove ett par timer på dagen, det gjorde jeg i helga, sov 3 timer midt på dagen, mens sambo tok me guttungen på skitur, og våkna opp som ett nytt menneske:) ellers begynner jo solen endelig å komme frem, så da kan det godt hjelpe på me en liten gåtur ute i friske kalde lufta:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142943480-sliten-og-tr%C3%B8tt-med-behov-for-%C3%A5-dele-tanker/#findComment-142943681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #3 Del Skrevet 23. februar 2011 Denne gangen har jeg rimelig greit med overskudd, men er veldig nøye med å spise hver 3. time. Grove knekkerbrød, grovt brød og frukt. Jeg har ekstremt lavt jern, så m jeg ikke spiser skikkelig blir jeg dødsliten. Forrige svangerskap var jeg ekstremt dårlig til langt ut i andre trimester. Da kvalmen endelig ga seg rundt uke 17 var jeg helt utmattet g brukte hele 2. trimester på å komme meg igjen. Jeg har FULL forståelse for frustrasjnen over å ikke rke noe. Allikevel anbefaler jeg å gå minst en halvtime hver eneste dag. Jeg "trente" 3-4 dager i uka og det hjalp skikkelig på formen etterhvert. Og hvil masse masse! Det ER slitsomt å få gravid. Tviler på at det er en eneste en av oss her inne som sover en hel natt fremover. Når jeg ikke våkner av meg selv fr å gå på do er det datteren min som holder det gående. Vi er flere i samme båt. Drit i om folk tror du er lat. Ingen svangerskap er like, det er jeg et levende bevis på Ingen kan sammenlikne sitt med ditt, så vær så sliten du er g hvil så mye DU trenger. Ikke mist motet men tenk at dette er normalt og at det gjelder for de fleste andre av oss du møter vaggende på gata. De færreste har det strålende og alle sliter med ett eller annet. Knaskje det hjelper deg å vite at de fleste andre og har det kjipt i perioder. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142943480-sliten-og-tr%C3%B8tt-med-behov-for-%C3%A5-dele-tanker/#findComment-142946416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #4 Del Skrevet 24. februar 2011 Hei! Skjønner hva du snakker om. Jeg er i uke 25 nå og dette er andre gang jeg er gravid. Jeg forsvinner inni min egen "boble", har lite overskudd når jeg er gravid og er ikke spesielt sosial Synes det meste er litt pes... Velidg oppblåst og føler meg som et badedyr, men d er ikke så mye man får gjort noe med. Er sulten hele tiden, så prøver å kjøpe inn masse frukt og annet "sunne" alternativer for ikke å bli alt for tung. Men det som hjelper er å komme seg ut litt, gå tur, trene litt. Man må få dagene til å gå så fort som mulig! Trene/bevege seg hjelper mot oppblåsthet, nummenhet o.l Så det anbefaller jeg veldig! Min erfaring er at medlidenhet blir det lite av. Gutta klarer ikke alltid å sette seg inn i hvordan dette er. Så det har jeg gitt litt opp Jordmor derimot, er en du kan få tømt litt tanker og få noen svar hos. Håper det hjelper litt å vite at andre har det helt likt, jeg sliter hver dag for å finne hva jeg skal ha på meg på jobb.... Det er ikke gøy! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142943480-sliten-og-tr%C3%B8tt-med-behov-for-%C3%A5-dele-tanker/#findComment-142948016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #5 Del Skrevet 24. februar 2011 Hei dere! Takk for svar:) det hjelper veldig å lese at jeg ikke er alene om å føle meg litt utafor /i en boble eller hva jeg skal kalle det.. Ja nå skal jeg virkelig få til tur/bevegelse hver dag. Resten av verden for være litt uinteressant nå,det for være ok. Kjenner masse liv og det er så koselig! Gleder meg til første jordmor time. Det er første gang jeg er gravid så har jo tusen spørsmål. Skriv gjerne hvordan det går med dere fremover! Nå skal jeg legge meg og hååååper på en god natts søvn! Og lykke til med klesjakten i morgen tidlig anonym Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142943480-sliten-og-tr%C3%B8tt-med-behov-for-%C3%A5-dele-tanker/#findComment-142951216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå