Gå til innhold

Hva gjør dere når dere får en kveld el to barnefri??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi går ut og spiser i fred! Noe av det mest velsignede med barnefri, et stille og rolig måltid. Vi spiser det beste vi vet da, og drikker goood vin til. Kanskje kino av og til, men ofte bare om sommeren.

Annonse

Hvis vi en sjelden gang har barnefri en kveld uten at vi skal noe spesielt så drar vi enten ut å spiser eller lager oss noe god mat hjemme, og spiser lenge i fred og ro :) Noen ganger drar vi på kino, andre ganger leier vi en film og kryper sammen på sofaen :)

Vi har tenkt til å gå på kino og spise kebab etterpå som vi gjorde da vi var "unge". Ikke at vi er så kjempe gamle :P

Skal se 127 hours. Gru-gleder meg. Den er visst ganske bisarr. Men det blir godt å komme seg ut og være kjærester :)

Spørs jo hvor planlagt frikvelden er og om vi er slitne eller ei, kan finne på alt fra å reise bort på hotell ei helg, invitere venner over på fest hjemme hos oss, eller dra på fest hos noen, kino, eller rett og slett kose oss hjemme med film, god mat og sove lenge, blir oftest den siste varianten i grunn. Har besteforeldre som gjerne stiller opp å passer barna innimellom, barna begyner å bli store også, minste er straks 4år.

Vi hadde barnefri på mandag, da ble badet vasket ned. Fra gulv til tak før vi dro ut for å spise. Det var ikke helt planlagt med barnefri,

Vi pleier å spise ute, lage god middag hjemme, se på film eller dra på kino. Det er nok det vi som regel gjør om vi har barnefri.

det har vi aldri nesten, fordi svigerfamilie og foreldre bor et stykke unna. Men hvis vi har så er det kino eller teater. Eller alle helst være hjemme:)

Misunner dem med svigermor i gangavstand, ja! Venninna mi har det, men hun har til gjengjeld en superegoistisk og forstyrra svigermor som ikke EN gang har spurt om å passe barnet... Helt utroligSå det er jo enda tristere...

Annonse

For meg er det de gangene vi overraskende får barnepass de beste - det er skikkelig hverdagsluksus! Som i går da mamma sa at Magnus bare kunne sove over så jeg kunne stelle meg å reise på skolen og bare ha meg selv å tenke på! Så DEILIG en gang i blant! I går kveld tok vi det heelt rolig, slanga oss på sofaen tok en laaaaang dusj og la oss tidlig ;)

Når vi har planlagt barnefri så har vi som regel planer, enten så jobber vi begge to eller så skal vi på en eller annen fest eller sånt noe. Vi er litt for dårlige til å planlegge kjærestedater. Men det er veldig koselig de få gangene vi gjør det og reiser ut å spiser, på kino eller bare lager romantisk middag hjemme :) Det skal vi bli flinkere til fra nå av. Ferdig diskutert og vedtatt :P

Det aldri skjedd uten at vi har noe planlagt. Men skulle det noengang skje, så ville jeg handlet inn godis, ligget på soffan med min mann og sett en eller annen tv serie, maaaange episoder. Eller gått ut for å spise god mat. Eller dratt på besøk til venner- ELler tatt oss en kjøretur. Ting vi likte å gjøre før vi fikk barn, men som vi ikke har gjort siden.

Det har aldri skjedd, men om det skulle skje tror jeg faktisk vi ville gått en tur.

Savner kveldsturer jeg, vi gikk mye tur bare vi to før vi fikk barn. Hyggelig å bare rusle avgårde og skravle. Kanskje ta turen innom butikken etter litt snop og så gå hjem, se på tv og legge seg tidlig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...