Gå til innhold

Faen jeg har bærsja på leggen nå så inni h...-(((


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har endel samarbeidsproblemer med en kollega og det er flere som har klagd til ingen nytte:( Siden jeg er tillitsvalgt så har jeg diskutert denne saken med flere og vi har også kommunisert via mail. I går skjedde det store, jeg klarer og sette inn sjefen sin e-post adresse og noen timer senere svarer han at han anser denne saken som sjikane og vurderer og politianmelde dette:(

 

Jeg ble fysisk dårlig av dette, det er ikke snakk om noen hetseaksjon, men det er reele problemer med denne ansatte som vi ønsker og gjøre noe med. Jeg skal på jobb senere i dag, men har 0 lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart du har lyst!

Jeg hadde trappet på sjefens kontor for å si at det faktisk finnes samarbeidsproblemer med denne kollegaen, og at det nytter ikke å true med politianmeldelse. Si at du ser et problem her, og at du ønsker det skal bedres.

Deretter hadde jeg som tillitsvalgt tatt et oppvaskmøte med personen det gjelder.

 

Du har nok rørt litt hardt i gryta, men nå er det bare å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke håndtere en slik personoreintert sak på denne måten.

 

Får du "Klage-mailer" som går på en eklet person, burde du bare sendt besjed tilbake at du skal legge deg saken på minnet, å se hva du kan gjøre.

 

Du kunne eventuelt gått til din sjef å lagt frem problemet for han/henne, og søkt råd.

 

Det er uten til sjikane å begyne å diskutere med de andre ansatte over mail. Svært alvorlig.

 

Jeg skjønner at du er lei deg, og at dette kan bli tøft. Men slik jeg ser det kan du bare legge deg helt flat overfor din sjef og be om rådt til å fike opp i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men i alle dager...

 

tenk deg selv da. Om dine kolger hadde en svær sak gående om deg hvor dere diskuterte hvor problematisk du var. (Er det mulig.) Du skjønner vel at du ikke kan gjør dette i et profesjonelt miljø som en arbeidsplass er.

I symøte gjengen er dette sikkert vanlig, selv om det ikke her heller er ok.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk sjikane det dere har holdt på med!!!

Som tillitsvalgt burde du vite bedre. Man går absolutt ikke rundt i gangene og diskuterer andre kolleger og absolutt ikke på mail!

 

Du som tillitsvalgt skal ikke "diskutere" andre medarbeidere uansett hvor problematisk du synes de måtte være. Du kan gjerne ta imot innspill fra dine medlemmer og bidra til dialog, men det er absolutt ikke din rolle og ditt mandat og diskutere andre kolleger på denne måten!

 

Den store missen din er absolutt ikke at du satte inn mailadressen til sjefen, men an du bega deg ut på en diskusjon med andre medarbeidere om en spesiell kollega. Du bør legge deg heeeeeeeeeelt flat ovenfor både sjefen og den aktuelle medarbeideren, og håpe at dere greier å løse dette internt og således slippe politianmeldelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sjølv tillitsvalt på ein vidaregåande skule, og har lært i tillitsvaltopplæringa at alle personalsaker skal overførast til hovudtillitsvalt i fylket, både av omsyn til den personen det gjeld og seg sjølv.

Som tillitsvalt skal du vere til støtte for medlemmane, ikkje gå rundt og baksnakke namngitte personar. Kanskje du bør vurdere vervet ditt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...