Gjest En til 2011 <3 Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Har alltid vært litt små plaget med hodepine, spesielt når jeg skal ha mensen. Nå ligget i 2 dager med voldsom hodepine, så ille at jeg har kastet opp en gang.Å det har aldri skjedd før. Ikke røyker jeg, drikker heller ikke kaffe/cola daglig og har drokket mye vann hele svangerskapet ( fordi jeg har vært så tørst ) Nå sitter jeg med murring i pannen og rundt øynene,har måttet ty til smerte stillende pga av intense smerter. Har vært kvalm/svimmel i tillegg. Er 17 uker på vei. Er det noen som er plaget med det samme, eller som har gode råd eller tips ??
Gjest Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 Jeg har hatt intens hodepine siste uka ( er 17+1 i dag). Jeg har måttet tatt paracet hver dag, men d pussige er at hodepinen slipper ikke selv med det!! Det er så ille at jeg blir kvalm også, men ikke kastet opp slik som du... Ligger i panneområdet(øynene) her også. Dessverre har jeg ingen tips. Ville bare fortelle at du ikke er alene:( Her drikker jeg kun vann og ikke noe med koffein.
baby3-2013 :) Skrevet 23. februar 2011 #3 Skrevet 23. februar 2011 Høres nesten ut som migrene. Hender jeg har det og da hjelper ikke paracet stort nei, kun migrene medisiner som hjelper og det skal man ikke ta når man er gravid :-( Migreneanfall kan vare opptil 3 dager. Har dessverre ingen gode råd annet enn å ønske deg masse god bedring, ta det med ro så mye du kan; håper det går over snart!
Lillemy36 Skrevet 23. februar 2011 #4 Skrevet 23. februar 2011 Jeg får også slike tak av og til. Før jeg ble gravid kom det i forbindelse med mensen. Nå kan jeg faktisk våkne opp på natten med så inntens hodepine i panne/tinning slik at jeg faktisk var redd for at det var hjerneblødning...uff så ekkelt. Det er kun og ta det med ro når det blir slik. Skal spørre jordmor om det neste gang jeg skal dit...
fagremøy med ♥♥♥♥ Skrevet 23. februar 2011 #5 Skrevet 23. februar 2011 høres ut som migrene ja.... akkurat sånn har jeg d når jeg får migrene annfall... faktisk så var jeg på legevakten første gang jeg fikk d for jeg trodde jeg hadde fått slag. typisk å få det rundt øyne tinning og pannen, blir også sykt kvalm å spyr, og blir nummen i venstre armen (har migrene altid på venstre side jeg) å prikker i tungen. får også prikker forran øynene. siden vi ikke kan ta medisin når vi er gravid prøver jeg å holde meg unna mat som kan trigge migrenen som sjokolade kaffi o.l. paracet hjelper ikke. men prøv å legg deg ned i ett kaldt mørkt rom å få sove nåe du kjenner murringene begynner.... kan hjelpe litt god bedring
andy69 Skrevet 23. februar 2011 #6 Skrevet 23. februar 2011 Hei Jeg har hatt en del hodepinne jeg også. Kjæresten min har lest at dette kan være pga at hovedpulsåren blir klemt og det pga lite plass i magen når man ligger på ryggen. Ble litt lei meg da får jeg er tvillinggravid og det er ubehagelig å ligge på side allerede i uke 17++. Men det ble anbefalt gravidpute og det har vi kjøpt. Koster nok over en tusen lapp, men hodepinnen er vekk og puta kan rukes som ammeputa senere. Kjøpt på babyverden. Lykke til
Augustus11 Skrevet 23. februar 2011 #7 Skrevet 23. februar 2011 Jeg er 16 uker på vei, og har slitt med en voldsom hodepine som bare har blitt verre siste uken. Hadde aldri vondt i hodet før jeg ble gravid, og hadde ikke dette i forrige svangerskap. Hodepinen ligger foran i pannen og går mot tinningen. Har også kastet opp en gang. Var hos legen som mente det kunne være stress relatert, og ønsket at jeg skulle være sykemeldt 1 uke for å se om det gav seg. Har nå vært hjemme i 3 dager, og det har ikke hjulpet stort. Vondt i hodet fra jeg står opp til jeg legger meg, men noe bedre innimellom hvis jeg er i ro. Derimot hvis jeg reiser meg eller har tatt opp noe fra bakken, kjennes det som om noen dunker meg i hodet med en hammer. Har lest at det kan komme av hormoner i rundt disse ukene vi er i nå, og roer meg litt med det. Behøver ikke å være migrene, og kan bli bedre utover i svangerskapet igjen. Du får prøve å få nok hvile og så håper jeg det blir bedre etterhvert.
Seilerspire <3 *Høygravid* Skrevet 23. februar 2011 #8 Skrevet 23. februar 2011 Jeg ble også mye plaget av mye hodepine etter uke 16. Av prinsipp ville jeg ikke bruke smertestillende, så fikk en henvisning av legen min til fysioterapi. Og det hjalp utrolig mye! I begynnelsen gikk jeg 3 ganger i uka. Er nå i uke 20 og har fysio-behandling 2 ganger i uka. Og det er utrolig deilig avspenning å få! Så har du ikke prøvd det, vil jeg anbefale det på det sterkeste
Lita-ja Skrevet 23. februar 2011 #9 Skrevet 23. februar 2011 Dette høres veldig kjent ut, men så har jeg også hatt Clusterhodepine i over 10 år også. Synes veldig synd på deg, for det er ingenting som gjør deg mer uvirksom og utilpass særlig sosialt enn hopepine. Personlig liker jeg ikke å ta så mye medisin, og som mange også skriver her, skal du ikke ta migrenetabletter når du er gravid. Redningen for meg de siste årene har vært å tenke forebyggende. Jeg går derfor til verdens beste massasje terapeut ca. annenhver uke (manuell terapi). Det er forferdelig vondt, men det løser opp før hodepinen får tid til å sette seg og resultere i anfall. Iallfall mange ganger. I tillegg går jeg jevnlig til kiropraktor og akupunktur. Selvsagt koster dette penger, ganske mye penger, men for meg er det en investering i livet og egen helse. Jeg anbefaler alle å prøve, og for å sprer herved litt reklame: "Klinikk for alle"-konseptet funker! (men du må tåle litt smerte...) God bedring til alle som sliter med hodet.
pregnito Skrevet 23. februar 2011 #10 Skrevet 23. februar 2011 Hei. Jeg er i uke 14 og har hatt hodepine i flere uker.. skikkelig plagsomt.. prøver å ikke ta så mye paracet, men må ha det noen gang. Er skikkelig sliten av det så jeg legger med tidlig på kveldene for å slippe å ta paracet. er du mye stiv i muskler? for det kan være muskulært.. jeg er veldig plaget med det.. skal til massør på fredag tenkte jeg. Får håpe det hjelper på. God bedring og håper hodepinene til oss alle slipper snart. .klem
Lillemy36 Skrevet 24. februar 2011 #11 Skrevet 24. februar 2011 Snakket med min jordmor i dag og spurte henne om hodepinen som har blitt verre ettersom jeg blir lengre på vei. Er i uke 20 og hun sa at det er vanlig at blodprosent og jerninnhold i blodet begynte og skrante da og anbefalte meg og begynne med aminojern. Kunne ikke garantere at det var det, men ofte bedret det seg når blosprosent/jerninnhold økte:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå