Gå til innhold

hva er det tidligste jeg kan reagere på at husleia ikke er betalt ??? 3 dager siden den skulle vært på konto nå...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan sende skriftelig klage 14 dager etter den skulle vært betalt, men selvfølgeligt, det går alltids ann og gå å spørre om hvor den blir av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig venter de på lønn for å betale, vent til onsdag. Men du som huseier bør ha en buffer slik at du ikke lider om leietager blir for sen med betalingen. HVor lenge har de bodd der? har de vært sene før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt spørre nå faktisk:)

Vi har purrerutiner som er muntlig etter en uke, skriftelig etter to - osv. Vi har ikke kommet så langt som til namsmannen heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så provoserende at folk svarer uten å ha peiling. Hvorfor skriver noen 14 dager?

Du kan faktisk sende utkastingsvarsel pga sen betaling allerede dagen etter pengene skulle vært på konto. For hver dag husleien er for sen, så har du rett til å få dekket renter og omkostninger.

Å la den som leier få lov til å være sen med leien er en uting og er etter min erfaring noe som kan utarte seg.

I det hele tatt er utleie noe dritt.

Håper du har fått depositum av leietager før han/hun flyttet inn og at den ble satt inn på en ordentlig depositumskonto. Det er så viktig at du aner ikke...

 

Hilsen en som aldri igjen i sitt liv kommer til å holde på med utleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan helt sikkert spørre nå, men jeg ville ventet.

 

Etter to uker kjenner jeg at jeg blir små irritert om de ikke har gitt beskjed om at de blir forsinket og etter 3 uker sender jeg en sms, får jeg ikke svar på sms innet ett døgn, sender jeg skriftlig varsel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg syns er rart, er at leietakeren ikke har gitt deg beskjed om hvorfor husleien er forsinket.

 

Jeg leier selv leilighet, og gir alltid beskjed med engang om husleien blir litt forsinket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det reagerte jeg på også, nå er jeg utleier og ikke leietaker men som leietaker hadde jeg gitt beskjed når jeg ikke fikk satt inn penger i tide.

Kanskje lettere å gi f... i å spørre eller gi beskjed hvis leiligheten du leier ut ikke er i tilknytning til din egen bolig.

 

Våre leieboere har ved ett tilfelle kommet slukøret på døren vår og bedt pent om en ukes utsettelse ved et tilfelle. De spurte en uke før husleien skulle betales og da var det selvfølgelig helt ok. Vi har gjort det slik at husleien skal betales 10 dager før vårt lån forfaller sånn i tilfelle.

 

Jeg blir litt provosert når ei over her skriver at huseier bør ha en buffer i tilfelle leietaker ikke betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du blir provosert over at noen skriver at huseieier må ha en buffer itilfelle leietaker ikke betaler???? rimelig sikker på at banken blir provosert av deg.

 

klart man må ha en buffer på MINIMUM 3 mnd leie, i tillegg til depostium. og hva med de mnd leiligheten ikke er utleid? er du litt dum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09:13

En bør helt kalrt ha en buffer.

Når en driver utleie kan en risikere bli sittende uten å få inn husleie for en periode, men likevel må en betale sitt eget huslån.

 

Det kan ta tid få kastet noen ut, selv pga manglende betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er kjempedum. Direkte trang i nøtta tror jeg er et dekkende begrep.

Jeg tenker på de som ikke har økonomi til å legge seg opp en buffer, det er dessverre noen av dem også.

 

I vårt tilfelle handler det bare om å prioritere litt annerledes, banken får sine penger uansett, vi er ikke avhengig av leieinntekten for å betjene våre utgifter men den er kjærkommen for å opprettholde våre dyre vaner.

 

9.13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...