Tante Blås Squaw Skrevet 22. februar 2011 #1 Del Skrevet 22. februar 2011 Etter å ha skummet gjennom noen tråder her virker det som om likestilling oppfattes på en drøss forskjellige måter. Ikke rart det krangles. Jeg er feminist på min hals, ingen har rødere strømper enn meg. Jeg har lest min Betty Friedan. Jeg setter STOR pris på menn og kvinners forskjeller - jeg er forelska i mannen min fordi han er en drøss ting jeg ikke er. Likestilling er et uttrykk som oppmuntrer til misforståelse - de er ikke snakk om likhet, men likeverd. De modige, brysomme, sta kvinnene som startet feministbevegelsen forlangte stemmerett og retten til eiendom. De forlangte at mennene så på dem som medmennesker, ikke avlsdyr. Jeg tør ikke tenke på hvordan disse tøffe damene ville ha reagert dersom de så etterkommerne sine idag - vi kvinner er faen meg med på å skape et samfunn der damer er naut i bikini som lurer på om de skal kaste opp middagen for ikke å legge på seg. Og det aller styggeste vi kvinner gjør mot hverandre, er det helvetes mobbingen og baksnakkingen. Menn trenger ikke lee en føflekk for å undertrykke kvinner - vi klarer det så fint selv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142943053-hvordan-tolker-dere-begrepet-likestilling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 22. februar 2011 #2 Del Skrevet 22. februar 2011 Nesten helt enig i alt du skriver her, og jeg er også flaska opp med Kvinnefronten. Men jeg lurer nå likevel: er det helt sant det der med mobbingen? Er ikke helt sikker på om det er sant det der med at kvinne er kvinne verst. Jeg føler at det er noe kvinner sier fordi de gulper opp menns stygge og "ufarliggjørende" beskrivelser av dem. For som en av innleggerne her påpeker, nå har mennene liksom stjålet likestillingen fra oss også, og det før vi har fått den gjennomført. Og nå begynner også enkelte kvinner å synes synd på menn - som om DE trenger vår hjelp til å kjempe for sin sak? Fortsatt har vi dårligere økonomi, men nå skal vi være så likestilte at barnebidraget fra far regnes ut på bakgrunn av mors inntekt, og den permisjonen vi sårt trenger etter å ha vært smadra av en fødsel, den skal liksom deles i smått fordi vi kan jo ikke nekte menn å ha omsorg for barn. Neida, de er flinke med barn, det er ikke det. Men det er faktisk forskjell på å føde og å se på en som føder. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142943053-hvordan-tolker-dere-begrepet-likestilling/#findComment-142943094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå