Gå til innhold

Tikkelyd fra magen?...

Mamman til Stella og Håkon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til i de siste dagene har jeg hørt sånn "TIKK" fra magen.

Noen som vet hva det er eller som har hørt den lyden selv?

er 34+4 i dag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som hikking =) Har en aktiv liten hikker i magen selv jeg =)

Hun begynte vel hikke rundt 22 uke tror jeg.. husker ikke helt. helt normalt og ufarlig =)

Skrevet

hmm, jentami hikker daglig, men da kjenner jeg bare sånn rytmiske dunk, kommer ikke noe lyd da.

men kanskje du har rett? hvem vet :)

Takk for svar :)

Skrevet

kanskje hun har byttet stilling? min ligger nå i stjernekikker stilling og kjenner både dunkene og klikke lyden bedre nå... =) Men ikke vet jeg :P

Skrevet

hehe, ja kanskje det :)

kan spørre jordmor da jeg skal på UL på sånn tilvekst i morgen :)

Skrevet

Jeg også hører plutselig et slags lite "tikk" fra magen, akkurat som et bittelite ledd som knekker på en måte! Er det sånn det høres ut for deg og? Har selv lurt på hva det kommer av, er en liten stund siden jeg hørte det sist og er i uke 38+6 nå. Men var en liten periode hvor disse tikkene kom nesten hver dag.. Kjenner spark/bevegelser og vet at alt bare skal være bra med lillegutt, men husker jeg lurte fælt hva dette vr første gang jeg hørte det=) Har ikke tenkt så mye på det at jeg har spurt jm, men får du noe svar så gjerne skriv her om hva det kan ha vært=)

Min teori er kanksje at baby har sparket litt borti ribbeinet eller noen småm bein som knekker litt, hmm=)

Skrevet

ja, det er nesten slik som du beskriver det ja ! :)

Godt at jeg ikke er den eneste som har hørt det,

vennene mine spøker med meg og sier "babyen har sikkert en klokke, eller det er krokodillen i peter pan du har i magen" osv :P

inge som tar meg serriøs xD

jeg kan godt oppdatere her etter jeg har spurt jordmor ^^

Skrevet

Hehe, ja ikke greit når man ikke blir tatt på alvor for man blir jo så bekymret for ingenting så ;p

Men jeg har bare tenkt at det er i ribbeinet eller et ledd som knekker litt, for man har jo utrolig mange bein/ledd i kroppen som til tider kan knekke litt da.. For tviler på babyen har klokke altså:P hehe=) Og samboeren har også hørt det, så det er heller ikke jeg som bare innbiller meg noe så=)

Men ja, godt å høre det er flere som også har hørt en sånn tikkelyd, for man begynner jo å lure litt da! Når skal du til jordmor da? Så titter jeg innom her etter du har vært der,for er ikke alltid like lett å finne igjen alle innlegg=)

Skrevet

hehe, jaa ! :)

skal til jordmor i morgen klokken 14:45 :)

Skrevet

Okei, da titter jeg innom her i morgen kveld jeg da=) Er nok ingen fare, men morsomt å høre hva dette "tikket" kan være for noe =)

Lykke til da!=)

Skrevet

Jeg har også en tikkelyd i magen! Det er en utrolig merkelig lyd...akkurat som en slags liten "knekkelyd" som dere beskriver ovenfor :)) Håper det er meg det knekker fra :P Kommer som regel i forbindelse med når babyen beveger seg og sparker mye. Snodig :)

Skrevet

Jeg spurte jordmor, og hun flirte bare når jeg spurte !

Hun hadde ingen anelse, og hadde ikke hørt om noe lignende før...

Men mamman min sin forklaring var at det kanskje er ribbeinene våres?

ikke vet jeg, men fikk dessverre ikke noe ordentlig svar på det :(

Skrevet

jeg og spurte min jordmor om dette og heller ikke hun hadde noe godt svar på hva det var... merkelig...

Skrevet

det er babyen sine ledd som lager knekkelyd/tikkelyd=)

Skrevet

hmm, er du sikker?

fordi leddene og sånn til babyen er veldig myke... :)

Skrevet

Hørt det er huden som sprekker jeg når den tikke lyden kommer.

Skrevet

jeg hadde samme opplevelse i forrige svangerskap.

spurte både lege og jordmor. ingen har hørt om det..

men det viser seg jo at vi er mange som opplever dette. da bør jo jordmødre og leger med spesialfelt svangerskap og fødsel forske på dette? jeg var veeeeldig bekymret i mitt forrige svangerskap!! mange rundt meg hørte lyden ut av magen... og lyden jeg hørte (som beskrevet over) kom alltid i forbindelse med bevegelser/spak.

det viste seg at min lille tulle lå i seteleie hele svangerskapet, så en teori fra de på barsel var at det var hofta hennes som lagde disse lydene.. hun er i dag 4 år og har ingen leddproblemer i det hele tatt.

er 30 uker gravid nå, men har ikke hørt denne lyden enda..

mulig din jordmor kan svare =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...