Gå til innhold

Dere med kresne barn på 8-9 mnd.. Hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini her er veldig selektiv i matveien og spiser definitivt ikke alt han blir tilbudt.. Grøt av alle slag har gått ned på høykant, men middager derimot har ikke vært bare bare.. Prøvd masse forskjellige typer middager på glass og den eneste han liker er Hipp sin med poteter, mais og kalkun. Denne er jo fra 6 mnd og har ingen klumper. Har også prøvd den med skinke, nudler og squash som også er til samme alder og uten klumper, men den liker han heller ikke :/ så da er vi låst til denne favoritt middagen da. Har prøvd å lage hjemmelaget med nesten samme ingredienser, men heller ikke dette var interessant. Det har også vært utfordrende å få i han mme da han har nektet å ta flaske til tider.. Dette har blitt noe bedre, men det går mange timer mellom hver mme-flaske, ellers vil han ikke ha. Heldigvis har han begynt å drikke mer vann.. Det tok sin tid før han godtok det:) så er det frukt da.. Dette er han selvfølgelig heller ikke særlig interessert i :/ prøvd det meste og noen ganger tar han men de fleste ganger ikke.. Prøvd mye forskjellig.

Flere som sliter med å trigge gode matvaner? Han kan jo ikke bare spise det samme hele tiden.. Har forsøkt litt brødskiver, men er litt redd han skal sette det i halsen:( men må vel bare forsøke. Han trenger å øve på pinsettgrep for det bruker han sjeldent.

Skal sies at han ikke er av de som utvikler seg raskt.. Er snart 9 mnd og kan rulle på rygg og mage hvis han gidder.. He he. Ellers er han flink til å leke og er blid det meste av tiden:) et skikkelig sjarmtroll. Men må jo si jeg tenker litt på hvorfor han ikke er mer interessert i å krabbe/krype rundt eller andre ting jeg leser mange i hans alder kan.. Kommer vel med tiden, men er redd jeg kanskje ikke stimulerer han godt nok. Hva slags tips kan dere komme med? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det litt på samme måten. Lillemann et graut og fruktmos med god appetitt, men vil ikkje ha meir enn nokre få skeier av middag dersom det er most, frå glas eller heimelaga. Han lagar grimaser og ser på meg og Pappa med klandrande auge. Puppen er stort sett berre interessant om kvelden og natta.

Det vi fann ut var at han er interessert i alt som han kan halde og herje med sjølv. Brødskivebitar med leverpostei, kokt brokkoli eller gulrot, heimelaga kjøttbollar eller lakseburger, potet, pasta, eple og appelsin, you name it! Vi må sjølvsagt passe på så alt går i rett rør, og det vert skikkelig grisete (voksduk er fine greier), men for oss ser det ut til å fungere. Kanskje det vil gjere det samme for din Mini også:)

Eg trur Lillemann synes det er litt kjekt å få prøve seg også..

Vi også ventar litt på tenner, åling og krabbing, men alt til si tid, er det ikkje det dei seier?

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...