Gå til innhold

Sikkert ett oppbrukt spørsmål, men hvor mye har dere i lån og hvor mye tjener dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat funnet drømmehuset og er litt i stuss på hvor mye vi er villig til å by. Vi har selvfølgelig snakket med banken, som er posetiv, men jeg er litt redd for at det skal bli litt trangt økonomisk framover. Hvor mye har dere inn hver mnd, og hvor mye betaler dere på lånet hver mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar:)

 

Huset vi har sett på har en takst på 2,5 mill (vi bor på et lite sted), vi har ca 500 000 i egenkapital og lurer egentlig på hvor mye over 2 mill det er forsvarlig av oss å låne fra banken (dersom det blir "budkrig"). Sambo har mellom 40 000 og 60 000 utbetalt, alt etter hvor mye han jobber. Jeg er student og har ca 10 000 inn hver mnd (ferdig med bachelor om 1 år). Ønsker egentlig å ha det litt romslig økonomisk sett, så er det noen som vil komme med innspill?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt 665 000 i inntekt alene siste årene, og satt igjen alene med huset og ny bil pluss studielån , etter skilsmissen) i nesten 2 år, før jeg fikk ny kjæreste , har har hatt utbetalt ca 43000 hver mnd inkludert barnetrygd og hatt 30 000 i faste utgifter hver mnd. har hatt lån på tilsammen 3 120 000 tilsammen, da har huslån 2,5 mill vært på 16500 ( betalt litt hardt ( 4500 mer enn jeg må) og billån på 5300 og studielån på 1300 pr mnd, pluss strøm, osv som er med i en vanlig husstand. Nå har vi dobbla inntekten etter at jeg fikk meg kjæreste da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.5 mill på huslånet, og det betaler vi (nå, uten avdrag) 7000 på. Skal være 13.000 med avdrag

 

Har tilsammen litt i overkant av 3 mill i lån, og tjener ca 650.000 i året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for flere svar:)

 

Ut fra det dere skriver så skal det gå rimelig greit for oss med et lån på mellom 2 og 2,5 mill (det er inkl billånet vårt)?

 

Er bare litt nervøs, siden vi i dag bare har 1,3 mill i lån:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 20 000 i mnd på lånet. Det ligger på litt over 4 mill,

Kommer inn 50 000 i mnd i grunnlønn, pluss tillegg som varierer.

Lånet er ikke maxet ut, så vi har litt å gå på om renta øker!

Så lenger banken er pos trenger du ikke bekymre deg:) Det er de som til syvende og sist er ansvarlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar:)

 

Er litt mer beroliget nå, håper bare det ikke er mange andre som også har sett seg ut dette huset nå da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi

Dere har goooooood råd! Med så mye egenkapital og god inntekt som vil forbedre seg om ett år så har dere ikke noe å bekymre dere over!

Misunner dere jeg, vi har ett mega lån som bekymrer meg stort! Mannen min har plutselig gått ned i lønn og boligrenten skal jo snart oppover!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...