Gå til innhold

Hvorfor bestille tidlig UL med mindre man tror noe er galt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Forstår meg ikke på dere som bestiller tidlig UL sånn helt uten videre, man anbefales å vente til uke 17-19 fordi det kan være skadelig for fosteret å ta undersøkelsen før, så hvorfor risikere at det kan skade barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi man vil se barnet sitt selvfølgelig. (Skjønte du ikke det selv?) Og hvem er ikke bekymret?

 

Vis meg hvor det er konkludert med at ul er skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i all verden har du det fra at lydbølger er farlig for fosteret ?

 

 

Å få tatt en tidlig ultralyd da det kan gi indikasjoner på om det skulle være noe galt. Veldig greit å kunne få utført en abort før 12 uke en å måtte oppdage avvik uforenlig med liv i uke 18.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er veldig bekymret og det er ikke bra for barnet. Da er det greit å slippe å vente de 6-7 ekstra ukene for å se at alt ser ok ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange land tar de ord. ul i uke 12 slik at de som ønsker abort grunnet avvik kan gjøre det tidlig, fremfor å måtte føde senere. helt idiotisk at det ikke er samme praksis her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så hormonell at og ustabil når jeg er gravid at jeg er forstyrret, stresset og tror at noen er galt helt til det motsatte er bevist.

 

Dessuten er det ingen som har dokumentert at UL er skadelig for fosteret. Tidlig i svangerskapet har det ikke ferdig utvikliet hørsel en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...