Gå til innhold

Hva slags "sekt" er dette? De som går med lange skjørt, langt hår..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så har de ikke TV vet jeg... Hva kan det være? vet de ofte er på "stevner"... Noen som har peil?

Skrevet

Smith's venner? De har det sånn.

Skrevet

Smiths eller Brahms venner..

Skrevet

læstadianerne har langt hår og stevner

Skrevet

Smiths venner eller læstadianere...

Skrevet

Det er i Norge... Og de er på facenbook =) Rart at de ikke skal ha TV, men facebook er greit liksom?

Skrevet

Smiths venner. Læstadianere må ikke leve sånn.

Skrevet

Ordentlige læstadianere må leve sånn... Believe me, jeg kjenner godt til dette miljøet.

Men, de er på facebook, noe som jeg mener er dobbeltmoral.

Skrevet

Vissvass. "Ordentlige" du liksom. Noen læstadianere velger å leve sånn, andre ikke.

Det blir like tåpelig å si at ordentlige mormonere er for polygami.

Skrevet

Aldri hørt om læstaindianer! .... Hva er det?

Skrevet

Mest sannsynlig Læstadianere. De har ikke tv (de fleste av dem har ikke tv) og de drar på stevner. Jentene har langt hår, går i skjørt og det er ikke lov til å danse, ha gardiner eller juletre.

Jeg bor midt i Læstadianer-bygda og har endel venner som er det;)

Skrevet

Hvis du ikke velger å leve etter "reglene til læstadianismen" så er du jo ikke læstadianer. Da går du for å være kristen på et annet vis. Off course...

Skrevet

LæstadINdianere? Ikke jeg heller;)

Opplys meg, noen! Eller kanskje jeg burde Google litt..?

Skrevet

Læstadianismen er delt opp i fem retninger 21:58.... =) Så det er litt ulike regler å går!

Skrevet

Jeg synes du skal fortelle det til læstadianere som praktiserer alle reglene men tillater kvinnene å gå i bukser. De er nok dypt uenig med deg i at de ikke er læstadianere.

Skrevet

Er vel gjerne smiths venner du tenker på, tenker jeg. De har stevner på brunstad halve året

Skrevet

O, takk for svar alle sammen!

HI

Skrevet

De kan ikke ha gardiner?!? Av alle ting! Hvorfor i all verden ikke??

Skrevet

Jeg vet ikke, men ingen av familiene har gardiner i husene sine. Har egentlig aldri tenkt over det. Er bare slik det er i de husene.

Hmm, jeg må spørre en dag;)

21:57

Skrevet

Den grenen av læstadiansime som er her hvor jeg bor, er iallfall av den typen. Så jeg snakker utfra det, ikke fra de jeg ikke kjenner til. De skal jeg ikke uttale meg om...

Men her gjelder det å "følge reglene"... Seff kan en og annen gå i bukser, men det er skjørt i hovedsak, ingen tv, ingen musikk, ikke lov å gjøre noe på søndager, ikke lov å ha sex før ekteskap, ingen sminke, langt hår, ingen prevensjon. osv...

Skrevet

Fordi at man ikke skal dyrke jåleri. man skal holde seg til et minimum og ikke være materialistisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...