Gå til innhold

stefar som slår tilbake....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hva skal jeg gjøre?

har en 4åring som slår når han blir sint, prøvd alt fra time out til inndragelse av leker....

men ingenting som funker....

stefar mener det er ok å slå tilbake.....

 

jeg sier han ikke kan gjøre dette, det vil jo si det er greit å slå siden en voksen gjør det..... lærer jo ikke noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville anmeldt rasshølet hvis han rørte barnet mitt, og kasta han på huet og rævva ut etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Å slå/bruke vold mot barn er straffbart

2. Voksne skal være forbilder for barn. Ved å slå viser han at det er greit å bruke vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stefaren bør du ikke få flere barn med.

Jeg tror du skal kalle inn noen profesjonelle, hvis han er så umoden at han ikke skjønner det.

 

hilsen dame som ikke lenger er i forhold med mannen pga han var slem mot stebarnet sitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En voksen mann som slå et barn og du gjør ikke noe med det??? Om noen voksne hadde lagt hånd på mitt barn så hadde jeg kasta vedkommende på hue og ræva ut og så ville jeg anmeldt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får sette ham grundig inn i barneloven hvis han ikke har vett til å forstå at det ikke er slik man oppdrar barn i 2011, hvis ikke han retter seg etter det så ville jeg faktisk enten flytta fra ham eller kasta ham på dør. Uhørt rett og slett å oppfører seg slik når man er en voksen mann. Når det gjelder 4åringen så rådfør dere med helsesøster, ikke uvanlig barn i den alderen får en slik periode, men stort sett skal de fleste barn begynne å forstå hvor grensene går når de er 4-5år. Det kan også være at han føler seg utilpass på et eller annet vis, hvor lenge har dere bodd sammen med stefar? Ikke at stefar nødvendigvis har gjort barnet noe, men barn kan reagerer uansett hvor greie mor ellers fars nye partner er, hadde selv endel utfordringer med elsdtemann da han var 7-8år pga flytting og tilpassning i en ny familiestruktur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra mannen min da han mente at det var greit å slå 2 åringen vår, så aldri i verden om jeg hadde godtatt det fra en stefar heller.

Det er ikke lov å slå barn. Og barn lærer av hva vi gjør ikke hva vi sier så det hjelper lite å be barnet slutte å slå og deretter slå barnet.

Hva skal barnet lære av det da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tillater at han slår barnet ditt er du en drittkjerring på lik linje med den jævelen av en mann du har. SKAM deg.

 

Dere trenger hjelp hele hurven, å slå er IKKE akseptabelt. Her i huset hever vi ikke stemmen til ungen en gang, og det har aldri vært nødvendig en gang.

 

Hold ungen fast hvis han slår, eller bær ham ut på rommet og la ham rase av seg alene. IKKE slå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...